رئیس دامپزشکی سرپل ذهاب:

خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کمین است/ لزوم رعایت نکات بهداشتی در مناطق زلزله زده

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302895|10:27 - 1396/10/24
نسخه چاپی
خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کمین است/ لزوم رعایت نکات بهداشتی در مناطق زلزله زده
مرصادنیوز: رئیس دامپزشکی سرپل ذهاب از خطرکمین آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال شیوع این بیماری شهروندان از دست زدن به پرندگان مرده خودداری کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارشامروله، مالک عظیمی در گفتگو با بازی دراز اظهار داشت: با توجه به فصل سرما احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان وجود دارد به همین منظوربا تدوین برنامه ای جامع در راستای مقابله با این نوع بیماری فعالیت های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع آنفولانزای پرندگان در سرپل ذهاب صورت نگرفته است، افزود: مردم اگر مورد مشکوکی در رابطه با آنفولانزای پرندگان در مناطقه مشاهده کردند سریعا به دامپزشکی شهرستان برای نمونه برداری و تشخیص بیماری اطلاع دهند.

رئیس دامپزشکی سرپل ذهاب  با اشاره به نظارت‌های دقیق و مستمرکارشناسان دامپزشکی برای کنترل و‌ کاهش شیوع آنفلوانزا در میان پرندگان، عنوان کرد: به شهروندان توصیه می شود طیور و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز مجازدامپزشکی خرید کنند.در صورت مشاهده تلفات غیرعادی در جمعیت پرندگان و طیور بومی خود مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب اطلاع و یا با شماره 42223933تماس حاصل کنند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد