اعتیاد به شیرینی و راه‌های مقابله با آن

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302903|10:38 - 1396/10/24
نسخه چاپی
اعتیاد به شیرینی و راه‌های مقابله با آن

به گزارشامروله،اگر با دیدن هر شیرینی و شکلاتی دستتان می‌لرزد و ناخودآگاه به سمت آن می‌رود و معمولا نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید، نشان دهنده اشتیاق مفرط شما به شیرینی است. این حس واقعی و شدید است و از اعتیاد بدن و مغز ما به قند ناشی می‌شود. این اعتیاد به شیرینی ناسالم است و می‌تواند منجر به اضافه وزن و کاهش عملکرد ذهن شود. پس باید ببینید چطور می‌توانید با آن مقابله کنید؟ ما به شما می‌گوییم چطور!

چگونه دچار اعتیاد به شیرینی نشویم؟

مرحله اول: قند اضافی را حذف کنید

قند اضافی متهم اصلی در پس اعتیاد به قند و شیرینی است. همانطور که پیداست، این قند، در واقع به قند طبیعی موجود در بسیاری از مواد غذایی اضافه می‌شود. متهمان دیگر معمولا آب میوه، ماست‌های طعم‌دار و مواد غذایی فرآوری شده هستند. قبل از برداشتن هر گونه ماده غذایی در فروشگاه‌ها به برچسب روی بسته‌بندی آن‌ دقت کنید تا از مقدار شکر اضافه شده به آن‌ اطلاع پیدا کنید، زیرا تولیدکنندگان مواد غذایی معمولا درمورد مخفی کردن این مورد با دقت زیادی رفتار می‌کنند. اعتیاد به شیرینی شوخی بردارد نیست!

مرحله دوم: به بدنتان فرصت سم‌زدایی بدهید

مانند فرد معتادی که باید ماده مخدر را از بدنش بیرون براند، کسی که دچار اعتیاد به شیرینی است هم باید فرصتی برای تخلیه کردن قند، به بدنش بدهد. به نظر ما هفت روز برای تغییر رویکرد و واکنش مغز نسبت به شیرینی کافیست. در طول این مدت، از خوردن قند اضافی مانند قند مصنوعی در شیرین‌کننده‌ها و شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل و شیره پرهیز کنید. قندهای طبیعی مثل قند میوه‌ها ایراد و ضرری ندارند.

اعتیاد به شیرینی و راه‌های مقابله با آن

مرحله سوم: خودتان را برای پرهیز کردن آماده کنید

در حالی که بدن شما خودش را با کمبود قند وقف می‌دهد، ممکن است دچار علایمی مثل سردرد، دمدمی ‌مزاجی، کمبود انرژی و احساس گرسنگی شوید. اهمیت ندهید! این علایم موقت هستند و در انتهای دوره سم‌زدایی قطعا احساس بسیار بهتری خواهید داشت. بگذارید این‌ طوری به آن فکر کنیم: آیا واقعا دوست دارید به چیزی که حال شما را نسبت به خودتان بد می‌کند معتاد بمانید؟

مرحله چهارم: کم‌کم به شیرین‌کننده‌های طبیعی برگردید

وقتی بدن شما خودش را به قند کم‌تر عادت داد، می‌توانید یواش یواش قند بهتری را جایگزین کنید، مانندمیوه‌های کم قندیا قند موجود در شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل، شیره انگور، قند نارگیل. این دسته از شیرین‌های طبیعی گزینه‌های خوبی برای اضافه کردن کمی طعم به غذا هستند. هرچند که در این مسیر باید میانه‌ روی را پیش بگیرید تا به نقطه شروع برنگردید.

مرحله پنجم: گاهی هم خودتان را خوشحال کنید

قند اصولا چیز خطرناک و مخربی نیست. تنها چیزی که مشکل‌ساز است مقدار بسیار زیاد آن است که در انواع و اقسام مواد غذایی یافت شده و موجب زیاده‌روی می‌شود. وقتی اعتیاد خود را به قند کم کنید می‌بینید که مقادیر کم‌تر هم شما را راضی و میلتان را برطرف می‌کنند. حتی خواهید دید که خوراکی‌های شیرین مورد علاقه‌تان دیگر به اندازه قبل برایتان جذاب نیستند. با این حال اشکالی ندارد گاهی خودتان را مهمان شیرین‌های دلخواهتان کنید. خوردن یک تکه شکلات تلخ راه خوبی برای ارضای میلتان به شیرینی بدون زیاده‌روی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد