«برچسب کاملا طبیعی» روی غذاها شاید هیچ معنایی نداشته باشد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302905|10:40 - 1396/10/24
نسخه چاپی
«برچسب کاملا طبیعی» روی غذاها شاید هیچ معنایی نداشته باشد

به گزارشامروله، یکی از نمادها یا برچسب‌هایی که روی مواد غذایی قابل مشاهده است، برچسب «طبیعی» بودن محصول است و از یک زمانی به بعد مردم این برچسب‌ها را روی بسته‌بندی مواد غذایی مترادف «سالم» برداشت می کردند.

متاسفانه باید بگوییم که این برداشت صحیح نیست. در واقع عبارت «طبیعی» یا «کاملا طبیعی» (All-Natural) اگر توسط سازمان بهداشت و غذای یک کشور تعریف شده نباشد، به این معنا است که تولیدکنندگان هر طور که بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند؛ آن هم بدون اینکه ضمانت اجرایی یا تعهدی داده باشند.

در سال‌های اخیر عده زیادی به دنبال غذاهای طبیعی یا سالم هستند. بسیاری از مردم بر این تصورند که غذاهای طبیعی بدون مواد دستکاری‌شده ژنتیکی، هورمون‌ها، مواد ضد آفت، یا مواد مصنوعی تهیه می‌شوند و این در حالی است که متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد. در صورتی که عبارتی نظیر «طبیعی» تعریف شده نباشد، استفاده از آن صرفا یک ترفند تبلیغاتی است.

جالب است بدانید با این وضعیتی که چسباندن این برچسب‌ها پایه واساسی ندارد، به نظر می‌رسد چسباندن این برچسب روی ذهن و تصمیم مردم تاثیرگذار است و باعث می‌شود مردم اطمینان بیشتری به محصول داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد