رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه به مرصاداسپورت خبر داد:

راه اندازی وزنه برداری در میان بانوان استان/20 ورزشکار تمرینات خود را آغاز کرده اند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302935|10:02 - 1396/10/26
نسخه چاپی
راه اندازی وزنه برداری در میان بانوان استان/20 ورزشکار تمرینات خود را آغاز کرده اند
مرصاد نیوز: رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه از راه اندازی این رشته ورزشی در میان بانوان خبر داد و گفت: تاکنون استقبال بسیار خوبی نیز صورت گرفته است.

به گزارشامروله، بابک سلیمی در گفت و گو با  مرصاد اسپورت، به آخرین وضعیت هیات وزنه برداری استان، آغاز فعالیت های بانوان، برنامه های پیش رو و برخی مسائل و مشکلات هیات اشاره کرد.

وی ابتدا در خصوص آغاز به کار فعالیت بانوان وزنه بردار گقت: با اعلام فدراسیون وزنه برداری مبنی بر آغاز به کار این رشته در میان بانوان، فراخوانی داده شد و در مدت 2 هفته اخیر حدود 20 وزنه بردار خانم با مراجعه به هیات، آمادگی خود را برای فعالیت در این رشته اعلام کردند.

سلیمی خاطرنشان کرد: این افراد فعلا روزهای زوج، صبح ها از ساعت 9 تا 12 در سالن وزنه برداری کرمانشاه مشغول به تمرین و فعالیت هستند و احتمالا در آینده سالن وزنه برداری یک روز کامل در اختیار آن ها قرار می گیرد.

رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه یادآور شد: به خاطر اینکه وزنه برداری تازه میان بانوان راه اندازی شده فعلا مسابقاتی برگزار نمی شود اما روزهای 15 و 16 بهمن قرار است یک رکوردگیری عمومی میان وزنه برداران خانم سراسر کشور در تهران به عمل آید.

وی تصریح کرد: این رکوردگیری بیشتر برای تعیین سطح ورزشکاران و انتخاب اوزان آن ها صورت می گیرد تا بر اساس نتایج بدست آمده برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات کشوری انجام شود.

سلیمی گفت: استقبال و علاقه خانم ها به وزنه برداری بیش از آن چیزی است که از ابتدا تصور می کردیم و قطعا کرمانشاه در آینده می تواند حرف های زیادی برای گفتن در بخش بانوان داشته باشد.

 فعالیت 200 وزنه بردار در کرمانشاه

رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، به فعالیت حدود 200 ورزشکار زیر نظر هیات اشاره و اظهار کرد: حدود یکصد نفر آن ها در خود شهر کرمانشاه و مایقی در شهرستان ها فعالیت می کنند.

وی همچنین تعداد داوران و مربیان فعال در هیات وزنه برداری استان را 12 نفر ذکر کرد و گفت: هفت نفر آن ها داور و پنج نفر نیز مربی هستند که دارای درجه و کارت بین المللی و کشوری نیز می باشند.

 فعال بودن تمامی هیات های وزنه برداری شهرستان های استان

سلیمی همچنین به وضعیت هیات های شهرستانی نیز اشاره و اظهار داشت: یکی از اولین اقداماتی که چهار سال پیش و در هنگام پذیرفتن مسئولیت هیات وزنه برداری انجام دادم، رسیدگی به هیات های شهرستانی و فعال کردن آن ها بود.

رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه امروز به مرحله ای رسیده ایم که همگی هیات های شهرستانی فعال و وزنه برداران آن ها در حال تمرین و فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با این حال هیات های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، هرسین و دالاهو نیز در حال حاضر جزو فعالترین هیات های شهرستانی به شمار می روند.

عدم رضایت از امکانات

سلیمی همچنین در پایخ به این سوال که آیا از وضعیت امکانات هیات استان و هیات های شهرستانی رضایت دارید، گفت: رضایت کامل که نه، چرا که کمبودهای زیادی داریم ولی در این مدت تلاش کردیم که بتوانیم حداقل امکانات را برای ورزشکاران خود فراهم کنیم به گونه ای در این مدت پنج بار امکانات مختلفی نظیر تخته و میله را به هیات های شهرستانی دادیم.

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه ادامه داد: البته در طول چند ماه گذشته و با ورود آقای حسینی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان، شرایط ما بسیار بهتر از قبل شده است و ایشان توانست از راه های مختلف مقداری امکانات برای هیات فراهم کند که جای قدردانی دارد.

 فدراسیون به جز یک ست تجهیزات مستعمل کمک دیگری نکرده است

وی یادآور شد: متاسفانه در سال جاری فدراسیون وزنه برداری هیچ کمکی به هیات استان نکرده است و تنها یک ست وزنه مستعمل که قبلا در اردوی تیم ملی از آن استفاده می شد به ما دادند که آن هم پس از حدود 2 ماه استفاده از رده خارج شد.

 حضور تیم کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور

سلیمی همچنین مهمترین برنامه پیش روی هیات را حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور که 17 تا 20 بهمن ماه قرار است به میزبانی شهر اهواز برگزار شود، عنوان کرد.

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه با بیان اینکه هنوز ترکیب تیم کرمانشاه برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور مشخص شده است، گفت: این کار پس از برگزاری مسابقات استانی و شناخت نفرات برتر انجام می شود تا با توجه به رکوردگیری و وزنه هایی که بالای سر برده اند بتوانیم نفرات منتخب را شناسایی و به فدراسیون جهت حضور در مسابقات معرفی کنیم.

وی یادآور شد: رقابت های انتخابی استان نیز روز 28 دی در سالن وزنه برداری شهر کرمانشاه واقع در خیابان تختی برگزار خواهد شد.

 حضور کیا قدمی در تیم استان و امتناع کیانوش رستمی از همراهی کرمانشاه

سلیمی در پایان و و در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات قهرمانی کشور از وجود وزنه برداران مطرح استان نظیر کیانوش رستمی و کیا قدمی استفاده خواهید کرد، گفت: کیا قدمی که هر ساله برای تیم کرمانشاه روی تخته رفته و وزنه زده است اما کیانوش رستمی در این سال ها حاضر نشده برای تیم شهر خود به روی تخته برود و امسال نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد