کانادا:

هدف نشست ونکور تضمین اجرای تحریم های کره شمالی است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 302942|10:10 - 1396/10/26
نسخه چاپی
هدف نشست ونکور تضمین اجرای تحریم های کره شمالی است
یک مقام دولتی کانادا با اشاره به نشست ونکور که قرار است امروز با موضوع کره شمالی برگزار شود گفت: این نشست بر چگونگی تضمین اجرای کامل همه تحریم ها علیه پیونگ یانگ متمرکز خواهد بود.

به گزارشامروله، به نقل از رویترز، مقام های ارشد ۲۰ کشور جهان روز سه شنبه در نشستی در «ونکور» کانادا حضور خواهند یافت تا راهکارهای تشدید فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر کره‌شمالی برای محدود کردن برنامه های اتمی و موشکی این کشور را مورد بررسی قرار دهند. این نشست به میزبانی مشترک آمریکا و کانادا برگزار می شود.

در همین رابطه یک منبع دولت کانادا اعلام کرد که نشست بین المللی که برای مقابله با بلندپروازی های هسته ای کره شمالی در این کشور برگزار می شود، بر چگونگی تضمین اجرای کامل همه تحریم ها علیه پیونگ یانگ متمرکز خواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته میلادی در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، تحریم های تازه ای را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد، از جمله دسترسی کره شمالی به واردات فرآورده های نفتی و درآمد نیروی کار خارج از کشور را به شدت محدود کرد.

اما با این وجود کره شمالی با نادیده گرفتن درخواست های شورای امنیت، فعالیت های هسته ای و موشکی خود را گسترش داده است.‎

مقام های آمریکایی در خصوص نشست روز سه شنبه در ونکور به رویترز گفته اند، در این نشست در خصوص راه‌های تقویت امنیت دریایی اطراف کره‌شمالی و رهگیری کشتی هایی که درصدد نقض تحریم ها هستند، بحث خواهد شد.

اریک والش، سفیر کانادا در کره جنوبی نیز گفته است، با توجه به تحریم های گسترده و ناهمگون علیه کره شمالی به نظر می رسد که نقاط کور بسیاری برای دور زدن تحریم ها وجود دارد.

اریک والش اضافه کرده است، یکی از کارهایی که ما علاقه مندیم انجام بشود این است که نحوه اجرای تحریم ها بهبود یابد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا اوایل دی ماه جاری از این که چین اجازه می‌دهد نفت خام به کره شمالی برسد، انتقاد کرده بود.

واشنگتن معتقد است همکاری کامل چین که همسایه و اصلی‌ترین شریک تجاری کره شمالی محسوب می‌شود، برای حل این بحران ضروری است. با این حال آمریکا به کره شمالی هشدار داده است که همه گزینه ها از جمله اقدام نظامی، روی میز است.