بهترین زمان برای ورزش، بستگی به هدف شما دارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302943|10:16 - 1396/10/26
نسخه چاپی
بهترین زمان برای ورزش، بستگی به هدف شما دارد

به گزارشامروله، علم می‌گوید چه زمانی برای ورزش و تمرین بهتر است؟ بستگی دارد چون همه چیز نسبی است. اگر شما به دنبال از دست دادن وزن هستید، صبح می‌تواند بهتر باشد. چندین پژوهش نشان داده‌اند که برای کنترل اشتها و بهبود نسبت گلوکز و حساسیت انسولین، «تمرین با شکم خالی» -که می‌شود تمرین قبل از خوردن صبحانه- بهتر از «تمرین با شکم پر» است.

تمرین در اواخر روز می‌تواند با خواب انسان تداخل کند، از جمله شواهدی وجود دارد که ارتباط مثبت بین ورزش صبح و استراحت آخر شب را نشان می‌دهد. برای بیشتر ما، شاید صبح بهترین وقت برای اجرای یک برنامه ثابت ورزشی باشد، زیرا بیشتر وظایف دقیقه-آخری در اواخر روز برای انسان پیش می‌آیند.

اما چنانچه بتوانید یک برنامه ثابت را برقرار کنید ورزش در عصر هم فواید زیادی دارد. گرمای بخش داخلی بدن در طول روز افزایش می‌یابد، و از آنجا که عضلات گرم‌تر انعطاف بیشتری دارند و این خطر آسیب را پایین می‌آورد، پس عصر زمان بسیار خوبی برای تمرین‌های شدیدتر است.

در اواخر روز میزان تستوسترون نیز بالاتر است که برای همین هم تمرینات قدرتی و مقاومتی در بعدازظهر و عصر موثرتر هستند، هم برای زنان و هم برای مردان. هورمون کورتیزول که باعث می‌شود شما چربی ذخیره کنید و حجم ماهیچه‌های‌تان کم شود، در صبح بالاترین میزان را دارد و در طول روز کاهش می‌یابد. یک پژوهش نشان داده که برای افزایش انرژی و تمرکز، تمرینات ۶ عصر بهتر از ۶ صبح هستند.

اگر دارید یک برنامه برای تمرین و ورزش روزانه تهیه می‌کنید، درباره بهترین ساعت ورزش تحقیقات کاملی بکنید.