گفتگوی تلفنی معاون رئیس جمهوری آمریکا با «اشرف غنی»

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302954|10:17 - 1396/10/27
نسخه چاپی
گفتگوی تلفنی معاون رئیس جمهوری آمریکا با «اشرف غنی»
معاون رئیس جمهوری آمریکا طی تماس تلفنی با رئیس جمهوری افغانستان خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت در ولایت بلخ شد.

به گزارشامروله، به نقل از افق، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا طی تماس تلفنی با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در مورد وضعیت امنیتی این کشور با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

گفته می‌شود که محور گفتگوی پنس با اشرف غنی انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ولایت بلخ افغانستان بوده است. تنش‌ها بین کابل و بلخ پس از برکناری «عطامحمد نور» والی بلخ از سوی رئیس جمهوری این کشور بالا گرفته است.

برکناری که اکنون به یک بحث حیثیتی برای کاخ ریاست جمهوری افغانستان و بلخ تبدیل شده است. عطامحمد نور در سخنرانی هایش رسما دولت این کشور را متهم به قوم گرایی و حذف مجاهدین از درون دولت افغانستان کرده است.

نور در آخرین سخنرانی خود گفته بود که حتی اگر دولت مرکزی افغانستان، حقوق کارمندان اداری بلخ را قطع کند وی از درآمد بندر «حیرتان» آن را پرداخت خواهد کرد.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان تاکنون در مورد اظهارت اخیر نور هیچ واکنشی نشان نداده است.

 افزون براین ۲ روز قبل اشرف غنی اعلام کرد که اگر آمریکا حمایت مالی خود از افغانستان را متوقف کند ارتش این کشور سقوط می‌کند، ظاهرا این حرف‌ رئیس جمهوری افغانستان اشاره‌ای به سخنان عطامحمد نور بود که گفته بود اگر دولت کابل از گزینه نظامی استفاده کند، ارتش این کشور تجزیه خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد