رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

کیفی گرایی در آموزش عالی نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302977|10:45 - 1396/10/28
نسخه چاپی
کیفی گرایی در آموزش عالی نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد
مرصادنیوز: رئیس دانشگاه رازی گفت: کیفی گرایی در آموزش عالی، آشنایی با راهبردها براساس آیین‌نامه‌های تدوین‌شده و عملیاتی کردن این کیفیت‌بخشی نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد که مشارکت همه مجموعه‌های استانی در آموزش عالی را می‌طلبد.

به گزارشامروله،  به نقل از چشم نیوز، دکتر اعلمی آل آقا ، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در کارگروه تخصصی نظارت، ارزیابی و کیفیت استان کرمانشاه  که  با حضور نمایندگان دانشگاه‌های استان در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد اظهار داشت: کیفی گرایی در آموزش عالی، آشنایی با راهبردها براساس آیین‌نامه‌های تدوین‌شده و عملیاتی کردن این کیفیت‌بخشی  نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد که مشارکت همه مجموعه‌های استانی در آموزش عالی را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: اکثر واحدهای استانی آموزش عالی اعضایی در مجموعه نظارت و ارزیابی استان دارند که به‌صورت دقیق واحدهای مختلف آموزش عالی را ارزیابی می‌کنند.

اعلمی آل آقا افزود:  نظارت و ارزیابی سعی دارد تاثیر مثبتی بر بالا بردن کیفیت آموزش عالی مطابق استاندارد داشته باشد و مسائل و مشکلات را در این زمینه مرتفع سازد.

وی به یکی دیگر از سیاست‌های آموزش عالی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها به‌صورت منطقه‌ای از دیگر سیاست‌های وزارت علوم است که هر منطقه چند استان را شامل می‌شود و توسط وزارت علوم یک نفر به‌عنوان متولی آموزش عالی در دانشگاه منتخب، به نمایندگی از  استان نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی به‌عنوان نماینده آموزش عالی در استان مطابق استانداردهای کیفی مسائل آموزش عالی استان را مدیریت، نظارت و ارزیابی می‌کند.

اعلمی آل آقا تأکید داشت: نظارت و ارزیابی و همچنین ساختار بازدیدهای آموزش عالی باید مطابق با جدول زمانی صورت گیرد.

وی از طراحی سامانه اطلاعاتی نظارت و ارزیابی در استان خبر داد و گفت: نظارت و ارزیابی دانشگاه سامانه‌ای طراحی کرده است که اطلاعات دانشگاه‌ها را در فضاهای کاربری، پرسنلی اعم از هیئت‌علمی، کارمندی، دانشجویی و... را ساماندهی و ذخیره می‌کند که دسترسی به اطلاعات را آسان کرده است.

این مسئول بیان داشت: گزارش‌هایی که توسط دبیرخانه نظارت و ارزیابی استان تهیه می‌شود  به وزارت علوم ارسال می‌گردد و با دقت و اطمینان ارزیابی می‌شوند که هدف از ارائه این گزارش‌ها بالا بردن کیفیت آموزش عالی در استان است.

رئیس دانشگاه به عدم توسعه سامانه سپاری دیجیتالی در آموزش عالی استان اشاره کرد و گفت:  هر دانشگاهی یک سیستم آموزشی را به‌صورت متنوع طراحی کرده که اگر بتوانیم  در آینده همه دانشگاه‌های استان را با یک برنامه مشخص و منسجم سامانه سپاری کنیم که سطح دسترسی‌های  اطلاعاتی را آسان، و بسیاری از مسائل و مشکلات آموزش عالی را به‌صورت سامانه‌ای  کنترل کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد