آلمان هفته آینده گروهی از پناهجویان افغانستانی را اخراج می کند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 302980|10:49 - 1396/10/28
نسخه چاپی
آلمان هفته آینده گروهی از پناهجویان افغانستانی را اخراج می کند
رسانه های آلمانی گزارش دادند که هفته آینده گروهی از پناهجویان افغانستانی از این کشور اخراج می شوند؛ هنوز آمار دقیق این افراد اعلام نشده است.

به گزارشامروله، به نقل از اطلس، با وجود وخامت اوضاع امنیتی افغانستان، دولت های مرکزی و محلی آلمان قصد دارند در تاریخ ۲۳ ماه ژانویه (۳ بهمن) گروه دیگری از پناهجویان افغانستانی که تایید نشده اند را اخراج کنند.

بیشتر پناهجویان افغانستانی که قرار است هفته آینده از آلمان اخراج شوند، از ایالت «بایرن» این کشور هستند.

بر اساس جزئیات، هنوز شمار پناهجویانی که اخراج می شوند، مشخص نشده است. یکی از کارمندان سازمان «پرو ازول» آلمان گفت که این افراد از ایالت های «بادن وورتمبرگ» و «بایرن» اخراج می شوند.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری آلمان در ماه دسامبر به دست آورده بود، انتظار می رود که هواپیمای حامل پناهجویان از فرودگاه از شهر «دوسلدورف» پرواز کند.

لازم به ذکر است که از زمان پایان ماموریت جنگی ناتو وضعیت امنیتی افغانستان وخیم تر شده است. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰ حمله شدید با ۵۰۰ کشته در این کشور رخ داده است.

در نخستین انفجار بمب در سال نو میلادی به یک پایگاه پلیس در یک منطقه مسکونی و تجارتی کابل حدود ۲۰ تن کشته شده و ۳۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند، با وجود وضعیت بد امنیتی افغانستان اما آلمان قصد دارد تا پناهجویان افغانستانی را به کشورشان بازگرداند.