افزایش طول عمر با ۹ دقیقه نوشیدن قهوه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303007|10:36 - 1396/10/30
نسخه چاپی
افزایش طول عمر با ۹ دقیقه نوشیدن قهوه

به گزارشامروله، بر اساس جدیدترین تحقیقات نوشیدن قهوه به مدت نه دقیقه در روز طول عمر شما را افزایش می‌دهد. بله درست شنیدید! ظاهرا نوشیدن قهوه می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد. بگذارید برای شما بگوییم چنین چیزی چطور ممکن است. 

مطالعه‌ای که در دانشگاه کمبریج صورت گرفته نشان می‌دهد که نوشیدن یک فنجان قهوه متوسط عمر یک زن را تا یک ماه و متوسط عمر یک مرد را تقریبا تا سه ماه افزایش می‌دهد. آن طور که از شواهد برمی‌آید افرادی که روزانه تنها یک فنجان قهوه نوشیده‌اند مرگ‌ زودرس را تا حدود ۱۲% در یک دوره ۱۶ ساله کاهش داده‌اند، درحالی که اگر سه فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند این میزان تا ۱۸% افزایش پیدا می‌کرد.

افزایش طول عمر با 9 دقیقه نوشیدن قهوه

افزایش طول عمر با نوشیدن قهوه چطور ممکن است؟

طبق مطالعاتی که در کالج سلطنتی لندن و همین‌طور دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شده است، قهوه دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و ترکیباتی است که روی عملکرد کبد تاثیر مثبت می‌گذارد، با مقاومت انسولین مبارزه می‌کند و از التهاب را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، دارای ترکیبات فنولیک است که خاصیت سرطان‌زدایی دارند. 

+ از تاریخچه قهوه چه می‌دانید؟

پر واضح است که قهوه نمی‌تواند جادو کند اما مادامی که نیاز به یک سبک زندگی سالم دارید باید به دنبال روش‌هایی برای سالم زیستن باشید. مطالعاتی که روی این جنبه از خواص قهوه انجام شده بیش از ۱۶ سال روی نیم میلیون افراد بالای ۳۵ سال صورت گرفته است و به نظر می‌رسد که مصرف قهوه برای سلامتی بسیار مفید است.

متخصصان ادعا می‌کنند که مصرف هر چه بیشتر قهوه ارتباط زیادی با کاهش خطر مرگ دارد، به ویژه در مورد مرگ‌های ناشی از گردش خون و بیماری‌های گوارشی. علاوه بر این، یافته‌های متخصصان حاکی از ارتباط زیادی بین نوشیدن قهوه و بهبود عملکرد کبد و واکنش‌های سیستم ایمنی است. به این ترتیب، می‌توان چنین نتیجه گرفت که نوشیدن قهوه به اندازه متعادل، حدود سه فنجان قهوه در روز، برای سلامتی نه تنها ضرری ندارد بلکه چنانچه تبدیل به یک عادت همیشگی شده باشد فواید زیادی دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد