رئیس شبکه دامپزشکی صحنه :

3 واحد عرضه کننده گوشت کشتار غیرمجاز در صحنه پلمپ شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 303008|17:36 - 1396/10/30
نسخه چاپی
 3 واحد عرضه کننده گوشت کشتار غیرمجاز در صحنه پلمپ شد
پایگاه خبری امروله : رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه گفت : سه واحد عرضه کننده گوشت کشتار غیرمجاز در شهرستان صحنه پلمپ شد.

رامین سمیعیان در گفتگو باامروله، عنوان کرد : گوشت عرضه شده در این واحد به صورت غیرمجاز و خارج از زنجیره بهداشتی کشتار شده و هیچگونه نظارت بهداشتی بر لاشه‌ها صورت نپذیرفته بود.

 

وی با اشاره به بازدید مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها، افزود: در این بازدیدها ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم با هرگونه تخلف بهداشتی نیز برخورد می‌شود.

 

رئیس شبکه دامپزشکی صحنه تصریح کرد: افرادی که خارج از کشتارگاه نسبت به کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت اقدام می‌کنند با عرضه غیربهداشتی گوشت مقدمات شیوع و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کنند که شبکه دامپزشکی به شدت با اینگونه موارد برخورد می‌کند.

 

وی به عموم مردم توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز زیر نظر دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت کشتار غیرمجاز که فاقد مهر سلامت دامپزشکی است جدا خودداری کنند.

 

سمیعیان تصریح کرد: افرادی که خارج از کشتارگاه نسبت به کشتار غیرمجاز دام و عرضه غیربهداشتی گوشت اقدام می‌کنند، حتما سلامت مصرف کنندگان را تهدید می‌کند در صورت مشاهده با این گونه موارد برخورد قضایی خواهیم کرد.

 

این مسؤول همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی  موارد را از طریق شماره تماس 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا در اسرع وقت با آن‌ها برخورد شود.