جنبش گوران عراق خواستار توقف عملیات ترکیه در عفرین سوریه شد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 303023|10:33 - 1396/11/01
نسخه چاپی
جنبش گوران عراق خواستار توقف عملیات ترکیه در عفرین سوریه شد
یک نماینده پارلمان عراق از جنبش گوران، ضمن محکوم کردن عملیات ترکیه در عفرین سوریه، از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست اقداماتی فوری انجام دهند و مانع وقوع فاجعه انسانی در این منطقه شوند.

به گزارشامروله،  به نقل از «شفق نیوز»، «هوشیار عبدالله» نماینده  پارلمان عراق از جنبش گوران (التغییر) اعلام کرد که سازمان ملل و جامعه جهانی باید با دخالت های ترکیه در منطقه عفرین سوریه مقابله کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای این اقدام و احتمال فراهم کردن مسیر بازگشت گروهک های تروریستی گفت: عفرین که نمادی از زندگی مسالمت آمیز عرب ها و کُردها و دیگر اقلیت های سوری است، امروز از سوی ترکیه و گروهی از معارضان مسلح سوری مورد هدف قرار گرفته است.

عبدالله گفت ضمن محکوم کردن این اقدام ترکیه از آنکارا می خواهیم تا این حملات را به صورت فوری متوقف کرده و به جای استفاده از زبان آتش و سلاح، به مذاکره روی بیاورد. وی همچنین تأکید کرد که ترکیه بعد از بمباران هوایی به دنبال انجام عملیات زمینی در این منطقه است.

این نماینده پارلمان عراق گفت که ترکیه همواره امنیت عفرین را برهم زده و تلاش کرده تا اهداف خود را در سایه سکوت بین المللی در این منطقه پیاده کند. وی تأکید کرد که امروز زنان، کودکان و افراد سالمند به دلیل حملات هوایی ترکیه در این منطقه در خطر هستند و فرصت بزرگی برای جریان های تروریستی مانند داعش فراهم شده است تا با سوء استفاده از عملیات ترکیه به این منطقه بازگردند.

وی تأکید کرد زمان آن فرا رسیده است تا اقدامات جدی برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در عفرین صورت بگیرد و از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست تا به صورت فوری برای متوقف کردن این عملیات وارد عمل شوند.