آخرین اخبار

1. بهمن 1396 - 10:43   |   کد مطلب: 303030

به گزارش امروله، دستورالعمل‌های جدید CDC میلیون‌ها نفر از مردان و زنان را به صف کسانی که دارای فشار خون بالا هستند اضافه می‌کند. در حالی که 140/80 به عنوان آستانه فشار خون بالا محسوب می‌شود  130/80 جیوه عنوان فشار جادویی را نصیب خود کرده است. 75 میلیون آمریکایی یعنی تقریبا یک سوم جمعیت بالغ آن در حال حاضر در حال مبارزه با این مسئله هستند. این کالیبراسیون جدید، حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دیگر را به این جمعیت اضافه خواهد کرد و خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته و عواقب دیگر سلامتی، بهداشتی را افزایش می‌دهد. حذف نمک و انقباض در بعضی تمرینات منظم ورزشی می‌تواند به شما کمک کند تا فشار خونتان به سطوح خطرناک نرسد.

برای خودتان رژیم غذایی مناسبی که فشار خون شما را کاهش دهد در نظر بگیرید. با شنیدن این جمله احتمالا تصاویری مانند تخم مرغ و سبزیجات آب پز در ذهنتان نقش می‌بندد. شما باید بتوانید فشار خونتان را در یک بازه‌ی سالم نگه دارید. با اضافه کردن این مواد غذایی به برنامه غذاییتان می‌توانید راحت‌تر این کار را انجام دهید.

فشار خون

چه مواد غذایی می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند؟

۱. انبه:

به این دلیل که در حال تلاش هستید تا فشار خون خود را پایین بیاورید، خود را از خوردن میوه‌های شیرین مورد علاقه‌تان محروم نکنید. انبه‌ منبع خوبی از فیبر و بتا کاروتن است که هر دو در کاهش آن موثرند. تحقیقات نشان داده که اضافه کردن غذاهای غنی از بتا کاروتن به رژیم غذاییتان یک راه موثر برای کاهش فشار خون شماست.

۲. ماهی سالمون:

در حالی که ممکن است به نظر برسد غذاهای چرب فشار خون را بالا می‌برند اما ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، یک استثناء عمده از این قانون است. ماهی سالمون دارای اسید چرب امگا ۳ است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و فشار خون شما را در محدوده سالم نگه دارد. تحقیقات نشان داده است که مکمل امگا 3 نیز باعث کاهش فشار خون در میان افراد مسن و افرادی که فشار خون بالا دارند می‌شود.

۳. فلفل دلمه‌ای:

درست کردن فلفل دلمه‌ای شکم پر برای شام یکی از راه‌های کاهش فشار خون است. فلفل دلمه‌ای یک منبع عالی از ویتامین C است و حتی از مرکبات آنتی اکسیدان بیشتری دارد که برای بهبود عملکرد قلب مفید است وجود ویتامین C در این ماده غذایی باعث کاهش فشار خون بیماران مبتلا به فشار خون بالا می‌شود. از این ماده غذایی در غذاها و سالادهای خود استفاده کنید.

۴. زرد آلو:

امروزه، زرد آلو به عنوان یک عنصر اصلی در رژیم غذایی هر فردی وجود دارد و این ماده فشار خون را کاهش می‎‌دهد و خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می‌دهد. خیلی‌ها آن را به سالادشان اضافه می‌کنند. خوردن زردآلو خشک به عنوان یک میان وعده و یا اضافه کردن به برخی از شیرینی‌های مورد علاقه‌تان گزینه مناسبی است. این میوه سرشار از ویتامین C و بتا کاروتن است که کلیدهایی برای داشتن فشار خون سالم هستند. همچنین زرد آلو دارای مقادیری از فیبر است و تحقیقات نشان داده که فیبر نیز بر کاهش فشار حونن موثر است.

۵. شکلات تلخ:

برای کنترل میزان فشار خونتان خود را از خوردن دسر محروم نکنید. شکلات کمی تلخ می‌تواند تا مقدار زیادی آن را کاهش دهد زیرا آن‌ها حاوی فلاونوئید هستند. فلاونوئید، یک نوع رنگ‌دانه گیاهی است و با این مسئله مرتبط است با تشکر از توانایی آنها در بهبود عملکرد اندوتلیال فقط مطمئن شوید که شما انتخاب شکلات تیره واقعی برای بزرگترین سود غذاهایی با قند زیاد، مثل شیرینی های شکلات شیری، به افزایش فشار خون مرتبط است حتی با کشف خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش دهید.

۶. سیب:

خوردن روزانه یک عدد سیب شما را از مراجعه به پزشک دور نگه می‌دارد. برای کسانی که در معرض فشار خون بالا هستند فشار خون آن‌ها را کاهش می‌دهد. سیب حاوی کورستین است و با خوردن سیب بدن شما آن را جذب می‌کند و از همین طریق باعث کاهش فشار خون می‌شود.

۷. هویج:

هویج دارای مقادیر زیادی بتا کاروتن و ویتامین C است و با خوردن آن می‌توانید فشار خون خود را به محدوده سالم ببرید.

۸. تخم‌مرغ:

در حالی که تخم مرغ در گذشته به دلیل مقدار کلسترولش، شهرت زیادی داشت اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که پروتئین‌های موجود در آن می‌توانند به بهبود کلسترول و فشار خون شما کمک کند. در حالی که شما راضی هستند یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید می‌توانید تخم‌ مرغ را به برنامه غذاییتان اضافه کنید و به کاهش وزنتان نیز کمک کنید.

فقط از مواد غذایی که همراه آن ممکن است میل کنید اطلاع کامل داشته باشید، شکر، کچاپ و نمک زیاد ممکن است اثرات کاهش فشار خون بر اثر پروتئین را کاهش دهد.

۹. گیلاس:

از گیلاس به عنوان شیرین کننده وعدهع‌هایتان استفاده کنید و همزمان به کاهش فشار خونتان نیز کمک کنید. گیلاس را جزئی از برنامه غذاییتان قرار دهید. این میوه نه تنها دارای مقادیر فرائان فیبر است بلکه دارای کورستین و ویتامین C نیز است و به کاهش فشار خون شما کمک می‌کند.

۱۰. گریپ فروت:

روزتان را با گریپ فروت شروع کنید و ببینید چگونه فشار خونتان تا محدوده سالم کاهش میابد. گریپ فروت یک منبع عالی  از ویتامین C و لیکوپن است و علاوه بر این مسئله به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دارای بالاترین غلظت لیکوپن در خونشان هستند، خطر سکته مغزی در آن‌ها تا ۵۵ درصد کاهش میابد.

دیدگاه شما