طرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303063|11:16 - 1396/11/03
نسخه چاپی
طرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی

به گزارشامروله، در بین انواع شیرینی های تر، نان خامه ای یکی از محبوب‌ترین‌ها است. اکثر مردم فکر می‌کنند که طرز تهیه نان خامه ای کار دشواری است، اما ما دستور ساده‌ای از سرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی در اختیار شما قرار داده‌ایم که شما را با راز و رمزهای تهیه این شیرینی محبوب آشنا می‌کند. با رعایت چند نکته کوچک می توانیم نان خامه‌ای‌های شکلاتی بی نقصی در منزل تهیه کنیم و با آن‌ها از مهمانانمان پذیرایی کنیم.

مواد لازم برای تهیه نان خامه‌ای شکلاتی

115 گرم آرد نول (الک شده)
2 قاشق سوپ خوری پودر کاکائو (الک شده)
1 قاشق سوپ خوری شکر
نصف قاشق چایی خوری نمک
115 گرم کره
4 عدد تخم مرغ
400 گرمخامه صبحانه کاله
یک هشتم قاشق چایی خوری وانیل
270 گرم پودر قند
تعدادی توت فرنگی (حلقه‌ای برش خورده)

نان خامه‌ای شکلاتی

طرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی

شکر، نمک و کره را به قابلمه حاوی آب جوش بیافزایید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.
آرد و پودر کاکائو را به قابلمه اضافه کنید و و مرتبا هم بزنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود سپس قابلمه را به مدت یک دقیقه، روی حرارت ملایم قرار دهید تا خمیر بپزد. پس از این مدت، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مواد خنک شود.
تخم‌ مرغ‌ها را به تدریج به خمیر بیافزایید و به وسیله همزن برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
مخلوط را داخل قیف با سر ماسوره ساده بریزید و با فاصله 5 سانتی متر، روی کاغذ روغنی درون سینی فر، فرم دهید و آن را به مدت 35 تا 40 دقیقه، در طبقه وسط فری که از 15 دقیقه قبل، روی حرارت 220 درجه سانتی گراد، گرم شده قرار دهید تا خمیر پف کند و سفت شود. پس از این مدت، فر را روی حرارت 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بگذارید نان‌ها، به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر بپزد سپس سینی را از فر خارج کنید و نان‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.
10 تا 15 دقیقه بپزد سپس سینی را از فر خارج کنید و نان‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.
داخل کاسه‌ای فلزی خامه را به همراه وانیل و 250 گرم از پودر قند بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس مخلوط را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید. پس از این مدت، خامه صبحانه کاله را به وسیله همزن برقی هم بزنید تا خامه کاملا فرم بگیرد.
مخلوط خامه فرم گرفته را داخل قیف با سر ماسوره دلخواه بریزید سپس خامه را در لایه زیرین نان‌های خامه‌ای فرم دهید. روی خامه، تعدادی از برش‌های توت فرنگی را قرار دهید و مجددا از مخلوط خامه، روی توت فرنگی‌ها بریزید. نان خامه‌ای دیگر را روی مخلوط قرار دهید و روی آن و بقیه پودر قند را بپاشید و نان خامه‌ای را سرو کنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد