چطور آشپزخانه کوچکمان را دوست داشته باشیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303067|11:20 - 1396/11/03
نسخه چاپی
چطور آشپزخانه کوچکمان را دوست داشته باشیم

به گزارشامروله، آشپزخانه شما چه 10 متر باشد چه 100 متر باز هم ممکن است غر بزنید و شکایت کنید که آشپزخانه کوچک است و فضای کافی برای آن همه ظرف و ظروف ندارد. جای تعجب نیست که در آپارتمان‌های 50 یا 60 متری امروزی سهم زیادی عاید آشپزخانه نمی‌شود و خانم خانه باید هر هنری دارد در همان فضای کوچک و باریک نشان دهد. اما ما عقیده داریم در همان آشپزخانه کوچک هم می‌شود با درست فکردن و داشتن ایده‌های خوب از فضا به بهترین شکل استفاده کرد و آن آشپزخانه کوچک را بیشتر دوست داشت. امیدواریم با خواندن این مطلب و نکته‌های آن آشپزخانه کوچک خود را بیشتر دوست داشته باشید.

مثبت فکر کنید

1.    تمیز نگه داشتن آشپزخانه کوچک آسان‌تر است

 فضای کم‌تر یعنی تمیزکاری کم‌تر. کاملا منطقی است! قبول کنید تمیز کردن یک آشپزخانه کوچک خیلی راحت است، به این صورت که در عرض نیم ساعت می‌توانید همه چیز را خوب و حسابی و عمیق تمیز کنید. باید خوشحال و شکرگزار باشید که از حوله، قاشق و چنگال و ابزار کم‌تری استفاده می‌کنید. در واقع شما در یک آشپزخانه کوچک حوله و قاشق و چنگال زیادی نباید داشته باشید.

2.    می‌توانید یک مینیمالیست خوشحال باشید

داشتن کابینت‌ و پیشخوان کم‌تر باعث می‌شود برای آشپزخانه خود فقط چیزهایی را بخرید که واقعا لازم دارید زیرا چاره دیگری ندارید. تستر، پلو پز و ابزار غیر ضروری دیگر را فراموش کنید (یا راحت‌تر بگوییم، چیزهایی که از آن استفاده نمی‌کنید)! به این ترتیب با استفاده از ابزار کم‌تر و محدودتر و بدون تکیه به ابزاری خاص، مهارت‌های آشپزی شما هم بیشتر می‌شود.

چطور آشپزخانه کوچکمان را دوست داشته باشیم

3.    طراحی آشپزخانه 

این که فضای کافی ندارید به این معنی نیست که نمی‌توانید آشپزخانه را به شیوه خودتان دیزاین کنید. شاید یک آشپزخانه یک‌دست سفید مینیمالیستی با پیشخوان کاملا خالی یا خلوت را دوست داشته باشید. شاید دوست داشته باشید آشپزخانه فضای گرم و شلوغ‌تری داشته باشد و ابزارهایی جلوی چشمتان باشد که شما را یاد غذاهایی که دوست دارید بیندازد، یا مثلا اشیای تزیینی و آنتیک و رنگی رنگی. فکر کنید و ببینید از لحاظ زیبایی شناسی چه چیزی شما را جذب می‌کند و با همان نگاه شروع به خریدن وسایلی اندک کنید یا دور انداختن وسایل قدیمی‌تر کنید. فراموش نکنید که سبک شما به مرور زمان ممکن است دستخوش تغییر شود.

4.    سبک آشپزی و کار با وسایل

اگر بسته به شرایط خانواده در طول هفته کم‌تر غذا درست می‌کنید و بیشتر آخر هفته‌ها آشپزی می‌کنید، ظرف و ظروف اضافی را از جلوی دست بردارید. اگر در خانه تنها زندگی می‌کنید و ظرف‌ها را با دست می‌شویید نیازی نیست ده‌ها لیوان و فنجان و استکان در کابینت داشته باشید. باز هم تکرار می‌کنیم، وسایل آشپزخانه را به فراخور سبک زندگی فعلی خودتان و غذاهایی که بیشتر درست می‌کنید تهیه کنید و چیزهایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید دور بریزید. 
با خودتان صادق باشید. حتی به این فکر کنید که می‌توانید خیلی چیزها را به دیگران ببخشید. شاید کسی به وسایلی که شما امروز استفاده نمی‌کنید نیاز بیشتری داشته باشد. بعضی وقت‌ها باید بتوانید از ماگ‌های لب‌پَر شده و ظروف ترک برداشته دل بکنید.

چطور آشپزخانه کوچکمان را دوست داشته باشیم

5.    طبقه و کابینت اضافه کنید

در آخر فکر کنید چطور می‌توانید به دیوارها طبقه و کابینت اضافه کنید. مثلا با اضافه کردن چند شلف فلزی به زیر پنجره از این فضا استفاده کنید. زیر این طبقات هم می‌توانید جعبه‌ها و سبدها را بگذارید. همچنین با نصب انواع شلف دیواری می‌شود برای لیوان‌ها، ماگ‌ها، چاقوها و حتی آویزان کردن دسته قابلمه‌ها به گیره شلف به بهترین شکل از فضا استفاده کرد.  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد