گزارش مرصاد؛

لزوم تلاش برای حفظ آخر خطی ها/ معتادان کارتن خواب را ببینیم

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303077|10:12 - 1396/11/04
نسخه چاپی
لزوم تلاش برای حفظ آخر خطی ها/ معتادان کارتن خواب را ببینیم
مرصاد نیوز: هر چند که معتادان کارتن خواب یکی از معضلات اجتماعی محسوب می شوند اما بایستی برای این قشر پرآسیب هم فکری کرد تا شاید از آخر خط برگردند.

به گزارشامروله،  اعتیاد از جمله قصه های پر غصه و تکراری است که متاسفانه پای آن به بسیاری از خانه ها و خانواده ها گشوده شده است؛ تجربه ای تلخ که سن ابتلا به آن دیگر محدود به سنین بزرگسالی نیست؛ واقعه ای که اگرچه علل متفاوتی برای آن ذکر شده اما خود علت ایجاد بسیاری از مشکلات ریشه ای می شود.

در این میان برخی از معتادین پس از طرد شدن از سوی خانواده به معتادین کارتن خواب تبدیل می شوند که خطر آنان از دیگران بسیار بیشتر است. این معتادین رها شده به حال خود به انواع و اقسام بیماری ها و مشکلات مبتلا می شوند و البته در فصول سرد سال نیز گاهی مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران اجرایی قرار می گیرند.

تعداد گرمخانه های کرمانشاه به 5 مورد خواهد رسید

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه گفت: در حال حاضر سه گرمخانه داریم و البته ساخت دو گرمخانه دیگر نیز در دست اقدام است.
 
زهره شریفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، با اشاره به اینکه این گرمخانه ها با اعتبار تخصیص یافته از سوی شهرداری تکمیل می شود ظرفیت این دو گرمخانه را 60 نفر اعلام و اظهار داشت: ظرفیت اسمی یکی از گرمخانه ها از 30 نفر به 60 نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این گرمخانه ها در تمام طول سال فعال هستند، افزود: در اماکن شبانه خدماتی نظیر دادن وعده های شام و صبحانه، حمام و البته در مواردی بسته های کاهش آسیب ارائه می شود.

راه اندازی مرکز دی آی سی درشهرکرمانشاه

سرپرست اداره درمان سلامت روان واعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در آینده ای نزدیک یک مرکز دیگر دی آی سی دیگر در شهرستان کرمانشاه و برای معتادین کارتون خواب راه اندازی خواهد شد.

فریبا شفیعی، اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز، علاوه بر داروهای جایگزین وعده های غذایی و مکان مناسب برای خواب هم تحت اختیارآنان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه126 مرکزدرمان نگهدارنده سوء مصرف مواد با داروی جایگزین یا همان ام ام تی درسطح استان وجود دارد، افزود: در مجموع حدود 16هزارنفر تحت درمان های نگهدارنده مراکز ام ام تی هستند.

تلاش برای پذیرش700 معتاد کارتن خواب در کرمانشاه

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم تا به طور میانگین روزانه 700 معتاد کارتن خواب را پذیرش کنیم.

علی شمشیری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش ظرفیت مراکز ماده 16 هستیم، اظهار داشت: در این مراکز سوله های نیمه کاره ای وجود دارد که بهزیستی متولی اجرا است و می بایست پس از جذب اعتبار نسبت به تکمیل اقدام کند.

وی افزود: با تکمیل این سوله ها ظرفیت پذیرش معتادین کارتن خواب به 700 نفر خواهد رسید.

شمشیری ظرفیت فعلی نگهداری معتادین را شامل 200 نفر در اردوگاه چشمه سفید و 200 نفر در مرکز ماده 16 دانست و گفت: با تکمیل سوله های مذکور ظرفیت نگهداری ثابت افزایش خواهد یافت.

وی از رشد 50 درصدی کشفیات تمام دستگاه های مقابله ای طی این مدت خبر داد و افزود: اگرچه طی این سالها نرخ رشد اعتیاد یک درصد کاهش یافته اما  با توجه به تهدیدات روزافزون مواد مخدر صنعتی، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح دانشگاه ها، خوابگاه ها و مدارس کرده ایم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد