گفتگوی ویژه با مخترع صدا خفه کن و شتاب دهنده موتورسیکلت / منصور نژاد حسینی : در حال تولید انبوه هستیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303094|09:31 - 1396/11/05
نسخه چاپی
گفتگوی ویژه با مخترع صدا خفه کن و شتاب دهنده موتورسیکلت / منصور نژاد حسینی : در حال تولید انبوه هستیم
پایگاه خبری امروله: منصور نژاد حسینی یکی از مخترعین جوان و بسیجی شهرستان صحنه است که توانسته با کمترین امکانات محصول مفیدی را ایجاد کند.

به گزارشامروله، منصور نژاد حسینی یکی از مخترعین جوان و بسیجی شهرستان صحنه است که توانسته با کمترین امکانات محصول مفیدی را ایجاد کند.

 

 

مصاحبه :خودتان را کامل معرفی کنید:

 

بنام خدا وبا سلام .منصور نژاد حسینیان هستم ، دانشجوی مهندسی مکانیک ونماینده ی تیم طراحی وتولید پروژه ی صدا خفه کن موتورسیکلت هوندا که به لطف خدا وهمکاری دوستانم :محمد نوری واحسان قاسم آبادی طی دو سال زمان کاری موفق به طراحی وتولید دستگاه نامبرده شدیم.

 


در مورد اختراعی که داشته اید برایمان توضیح دهید :

 

بعد از عارضه یابی و شناخت نقص موتور سیکلت های هوندایcc 125 در خصوص استاندارد نبودن  اگزوز ، آلودگی صوتی، لرزش آن و شناخت نیاز جامعه  اعم از آرامش موتور سواران و عموم مردم نسبت به رفع آلودگی صوتی اگزوز این موتورها با مقایسه با موتور های استاندارد روز نقص یابی شده و اقدام به طراحی نمونه اولیه پس از انجام محاسبات فشار خروجی اگزوز و دور آن  گردید پس از نمونه سازی قطعه نامبرده  متناسب با نیاز بازار و مشتریان مورد نظر این محصول اعم از نیاز به سهولت در نصب بدون تعویض اگزوز  و توسط خود راکب ،زیبایی  و بازار پسند بودن و قیمت مناسب  و مضر نبودن بلکه مفید بودن برای دستگاه یعنی کاهش استهلاک موتور. نمونه اولیه با لوله های  استیل و آلو مینیومی تراشکاری شده ساخته شده  و نصب گردیده و پس از آزمایش نتیجه  مطلوب دریافت شد . که در این آزمایش : قطعه ساخته شده بر روی موتور نصب گردید و شاهد افزایش فرکانس و کاهش دامنه صدا  و کاهش قدرت امواج صوتی  که در نهایت موجب شنیده شدن صدای کم  و از نوع بم و افزایش شتاب موتور سیکلت و کاش لرزش آن  در مقایسه با اگزوز تکمیل نشده موتور نام برده شد.

 

 

 


این ایده چگونه به ذهن شما رسید و چه برنامه ای برای ادامه آن دارید؟

 

طی در خواست های مکرردر سایت های مشاوره ی مکانیک خودرو واعلام نیازمردم به این محصول- تولید وعرضه در سطح کشور وکشور های همسایه(صادرات در مرحله ی دوم)

 


چه آزمایشاتی بر روی طرح شما انجام گرفته و چه تاییده هایی گرفته است؟

 

 

تست شتاب-تست صدا -تست لرزش-تست بازارسنجی (در شهر تهران) که در همه ی موارد نتیجه ی مطلوب دریافت شد.

 


برای اشاعه آن نیاز به چه حمایت هایی دارید و کمک هایی به شما شده است؟

 

 نهاد های حمایت کننده مرکز علمی پژوهشی سپاه وسازمان پارک علم وفناوری با مرکزیت کانون شکوفایی وخلاقیت صحنه با مدیریت خانم اکرادی (که زحمات زیادی در این راستا کشیده اند )بوده اند سپاه شهرستان صحنه نیز باتخصیص پایگاه علمی نقش بسزایی در حمایت وتکمیل پروژه داشته است. در حال حاظرنیز  درگیر تولید انبوه دائره به بازار هستیم. به نظر ما باید ضمن نظارت دقیق برای ارایه ی تسهیلات وتجهیزات بلا عوض به مخترعان وکارآفرینان اقدام کنند .

 


موانع کار یک مخترع چه می باشد و باید برای رفع آنان چکار کرد؟

 

1-خشک ، تئوری و بدون انعطاف بودن نظام آموزشی 2-بازار پیچیده ومعتاد به واردات وما فیها و... 

 

راه حل ها:1- درابتدا حتما وحتما تشکیل تیم و مشخص کردن هدف ومشورت با عمده فروش های بازار هدف 2-استفاده مکمل از ظرفیت بخش خصوصی -3-پشتکار وتوکل بر خدا که مهمترین عامل موفقیت در هر کاری می باشد.

 

 

 


بازار فروش طرح شما چگونه است ؟

 

به لطف خدا خوبه

 


سخن آخر:

 

اولین راه پیشرفت کشوراصلاح اقتصاد وارتباط بین صنعت ودانشگاه ، اصلاح نظام آموزشی تئوری ناکار آمدست(از ابتدایی تا دانشگاه) که در آن بدون مشخص بودن هدف وتخصص هزاران مطلب پراکنده واکثرا بی ربط رو با فشار واجبار یاد مخاطب میدهند که اکثرا فراموش میشود ومابقی مطالب هم قابلیت تبدیل به عمل رو ندارند.

 

.فرضا دبیرستانی رشته ی ریاضی چراباید تا آخر تاریخ وادبیات وعربی و... یا حتی شیمی وفیزیک رو بخواند .چرا مثل کشور های پیشرفته از ابتدای راهنمایی شغل آینده ی طرف معلوم نمیشود؟ که هم وارد تر در کارها وهم وقت وهزینه کمتری رو برا شخص وجامعه تلف کنیم و...-2-روحیه مطالبه گری و راه حل وپیشنهاد تا حصول نتیجه از مسئولین باید در مردم زنده باشه (حد اقل در خواص ونخبگان وفرهنگیان باید جدی تر وپررنگ تر باشه) امروزه اکثرا تفکر ملی وکشوری  رو که مورد تاکید همه ی ادیان هست رو به منفعت ومشکلات شخصی نباید ترجیح بدهیم .که همه مسئولیم در حل مشکلات.3-نخبگان ،ودانشجویان با وجود همه ی مشکلات ،باید برای تاسیس کانون ها وپژوهش سرا در همه ی زمینه ها به میدان بیایند که موتور پیشرفت کشور انها هستند وبرا جامعه الگو می باشند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد