فرماندار سرپل ذهاب مطرح کرد:

پرداخت 130 میلیون ریال کمک بلاعوض و وام کم بهره به واحدهای دامی سنتی خسارت دیده در زلزله سرپل ذهاب

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303177|12:52 - 1396/11/10
نسخه چاپی
پرداخت 130 میلیون ریال کمک بلاعوض و وام کم بهره به واحدهای دامی سنتی خسارت دیده در زلزله سرپل ذهاب
مرصادنیوز: فرماندار سرپل ذهاب اظهار داشت: مبلغ 130 میلیون ریال کمک بلاعوض و وام کم بهره به واحدهای دامی سنتی که در زلزله اخیر دچار خسارت شده اند ، پرداخت خواهد شد.

به گزارشامروله، به نقل از بازی دراز، اکبر سنجابی در پنجاه و پنجمین جلسه مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: به واحدهای دامی سنتی که در زلزله اخیر دچار خسارت شده اند مبلغ ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و مبلغ ۱۰۰میلیون ریال وام کم بهره پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسکان موقت زلزله زدگان شهرستان روبه اتمام است، گفت: تاکنون تعداد 10هزار و 710 واحد احداثی مالک و مستأجر ارزیابی شده است که از این مجموع  به 3 هزار و 409 واحد کمک بلاعوض در وجه اجاره بها پرداخت شده است.

فرماندارسرپل ذهاب با اشاره به وضعیت اسکان موقت زلزله زدگان شهرستان تصریح کرد: در مجموع مالکین و مستاجرین شهرستان تعداد 6هزار و 55 واحد کانکس دریافت کردند و یک هزار و 246 واحد به دلایل مختلف تعیین تکلیف نشده اند.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه گفت: سرعت بازسازی در روستاهای سرپلذهاب روند مناسبی دارد و بازسازی در روستاهای شهرستان وارد اسکان دائم شده است.

رضا خواجه ای به تشریح آمار بازسازی در روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت و گفت:  تاکنون برای تعداد 32 هزار واحد اعم از احداثی و تعمیری، معرفی نامه به بانک‌های عامل صادر شده ، 18هزار واحد موفق به انعقاد قرارداد با بانک شدند و به 14 هزار و 500 واحد نیز وام بلاعوض پرداخت شده تا نسبت به شروع عملیات تعمیر و مرمت واحد خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در 12هزار و 50 واحد عملیات آواربرداری به پایان رسیده است، گفت: تاکنون برای یک هزار و 30 واحد مسکونی فنداسیون ریخته شده،3  هزار و 300 واحد عملیات پی کنی صورت گرفته است.

خواجه ای گفت: درشهرستان زلزله زده سرپل ذهاب عملیات تعمیری 5هزار واحد به اتمام رسیده است و در 11 هزار واحد عملیات تعمیر آغاز بکار کرده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد