استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

کرمانشاه برای تبدیل به مقصد گردشگری نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303197|18:37 - 1396/11/12
نسخه چاپی
کرمانشاه برای تبدیل به مقصد گردشگری نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان است
استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه است.

به گزارشامروله، هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در ستاد سفر های نوروزی استان کرمانشاه که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: برنامه های سفر نوروزی نیازمند یک اجماع کلی است و نباید آن را تنها محول به مدیر کل میراث و گردشگری کنیم بلکه در این امر باید همه دستگاهها پای کار بیایند.

وی افزود: گردشگران به محض ورود به یک شهر از مجموعه ای که داخل شهر هستند، خدمات دریافت می کنند. لذا در رابطه با ارائه خدمات باید همه بسیج شویم.

بازوند ابراز داشت: بدون شک ارائه خدمات شایسته سبب ماندگاری خاطره خوش برای گردشگران شده و همین امر سبب جذب درصد بالای گردشگر برای سالهای آتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی در کشور زیاد است، بیان داشت: امروز استفاده از سفرهای تفریحی وارد سبد خانوارها شده است و به نوعی در هر خانواده ای جای خاصی را به خود اختصاص داده که از قبل به انتخاب مکان و ... می پردازند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در این راستا شهرهایی موفق هستند که با تبلیغات و معرفی جاذبه های خود بتوانند نظر گردشگران را جلب کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید تلاش کنیم تا کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و با جاذبه هایی همچون میراث فرهنگی، جاذبه های طبیعی و صنایع دستی اوقات فراغت گردشگران را پر کنیم.

به گفته بازوند، تبدیل استان به یک مقصد گردشگری، حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و جاذبه های دست ساز نیاز به سرمایه دارند.

وی استان کرمانشاه را دارای اقلیم چهارگانه دانست و اظهار داشت: این ظرفیت خوبی برای تبدیل استان به یک مقصد گردشگری است و رسیدن به این  مهم هنر ما را می طلبد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: برای رسیدن به توسعه گردشگری باید آنرا به اقتصاد استان گره بزنیم و ورود گردشگر خود را بر سفره های مردم نمایان کند تا احساس کنند با ورود گردشگر سفره آنها رونق پیدا می کند.

وی گفت: اگر به دنبال بالا بردن سرانه درآمد مردم هستیم یکی از راههای آن توسعه صنعت گردشگری است و باید همه در این راستا تلاش کنند.

بازوند خطاب به شهردار کرمانشاه گفت: باید اولویت کاری خود را جذب گردشگری و ارائه بهترین خدمات به گردشگران قرار دهد. چرا که شهرداری موفق است که شهروند ثروتمند و پولدار داشته باشد.

وی بیان داشت: نباید مشارکت مردم در توسعه گردشگری را فراموش کنیم و باید به آنها اجازه دهیم که به هر نوعی شده خدمات خود را ارائه دهند و در این راستا نباید سخت گیری کنیم اما کم کم به آنها جهت دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زیبا سازی شهر در جذب گردشگر بسیار با اهمیت است، گفت: باید به تبلیغات بیشتر بها دهیم چرا که اگر تبلیغات خوب صورت نگیرد انتظار افزایش گردشگر را نباید داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: باید در انتخاب شعار برای سفرهای نوروزی امروز استان دقت بیشتری به کار ببریم و شعاری را انتخاب نکنیم که تداعی واقعه تلخ زلزله باشد.

بازوند با تاکید بر جمع آوری معتادین متجاهر از سطح شهر، ابراز داشت:  همچنین در جهت نظارت بر روند کار، یک تیم دو نفره بازرسی تشکیل دادیم که از اسفند ماه تمام امورات را در شهرستانها و مرکز استان رصد کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد