بروکسل: از فعالین اقتصادی در برابر تهدیدهای برجامی دفاع می‎کنیم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 303219|10:13 - 1396/11/14
نسخه چاپی
بروکسل: از فعالین اقتصادی در برابر تهدیدهای برجامی دفاع می‎کنیم
بروکسل می‎گوید در صورت خروج آمریکا از برجام، از منافع فعالین اقتصادی اتحادیه اروپا دفاع می‎کند.

به گزارشامروله،  یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا در مصاحبه باEURACTIVاز حمایت کامل این اتحادیه از توافق هسته ای ایران و درعین‌حال تردید اعضا در برابر فشارهای واشنگتن خبر داد.

به گفته وی، برخی تحلیلگران و اعضای پارلمان اروپا از لزوم عدم تسلیم در برابر فشارهای واشنگتن سخن می‌گویند حال‌آنکه برخی دیگر خواهان تن دادن به خواسته‌های آمریکا به عنوان بزرگترین شریک امنیتی اروپا هستند.

بااین‌حال، این مقام مسئول گفت اتحادیه اروپا همواره به دنبال حفظ منافع شرکت‌های اروپایی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: ما درباره موقعیت‌های فرضی گمانه‌زنی نمی‌کنیم و اتحادیه اروپا همیشه به دنبال حفاظت از منافع مشروع فعالان اقتصادی خود است.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ماه میلادی گذشته (ژانویه) با ادامه تعلیق تحریم‌های ایران موافقت کرد اما تکرار این اقدام را به اعمال تغییرات در برجام مشروط کرد.

این درحالی است که شرکت‌های اروپایی همچنان در سایه فشارهای دولت واشنگتن، برای تجارت با ایران مردد هستند.

از سوی دیگر، اخیرا آمریکا از تبانی با طرفین اروپایی برجام برای ایجاد کارگروه‌هایی در راستای بررسی تغییرات مورد نظر ترامپ خبر می‌دهد تا آنجا که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اروپا در رویکردی دوگانه و به بهانه حفظ برجام، به فکر تحریم ایران و اعمال فشار بر برنامه موشکی این کشور افتاده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد