ایجاد شغل با حداقل امکانات در گیلانغرب/ نمونه یک کسب و کار خانوادگی + تصاویر

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303233|10:13 - 1396/11/15
نسخه چاپی
ایجاد شغل با حداقل امکانات در گیلانغرب/ نمونه یک کسب و کار خانوادگی + تصاویر
مرصادنیوز: با حداقل امکانات هم می توان درآمدی حلال کسب کرد که این را یک جوان به همراه همسرش در گیلانغرب به خوبی نمایش گذاشته اند.

به گزارشامروله، سایتمطلع الفجرنوشت: امروزه بیکاری درد مشترک جوانان جامعه است. اگر از جوانان امروزی بپرسیم که بزرگترین مشکل زندگی‌شان چیست به راحتی می‌توان گفت که بیش از 90 درصد آنها بیکاری را جزو اولین مشکل خود اعلام می‌کنند. از همین حرف می‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر جامعه دچار معضل بیکاری است. 

بیکاری امروزه تنها مختص جوانان دانشگاهی نیست؛ مردانی هستند که سرپرست خانوار بوده و بیکارند.  اما برخی در این بازار پرشور بیکاری  ضمن بهره گرفتن از حداقل امکانات، تسهیلات و آورده مالی  باکارآفرینی از تبعات ناشی از بیکاری فرار می کنند. 

وقتی حرف از اشتغال به میان می آید ناخودآگاه ذهن افراد به سمت استخدام در ادارات، کارخانجات و شرکت ها و یا طرح های تولیدی بزرگ می رود اما واقعیت این است که اگر همت و تلاش باشد با حداقل ابزارها هم می شود یک لقمه نان حلال و کسب و کاری با برکت درست و پا کرد. 

بهرام ملکی یکی از کسانی است که توانسته با حداقل امکانات برای خود و خانواده اش درآمدی دست و پا کند. او مغازه ای کوچک دارد که در آن انواع محصولات لبنی سالم، با کیفیت و بهداشتی از ماست و دوغ و کره تا سایر فرآورده ها تولید و به فروش می رساند. 

ملکی در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر در خصوص  این فعالیت خود که اکنون به عنوان یک شغل برای او محسوب می شود، اظهار داشت:  بیکاری و بلا تکلیفی حقیقتا امری ناراحت کننده و زجرآوری است؛ من قبلا راننده یک دستگاه تاکسی بودم ولی جوابگوی زندگیم نبود. 

این جوان گیلانغربی تصریح کرد: از کار یکنواخت و خسته کننده رانندگی  بریده بودم و تصمیم داشتم کسب و کاری هرچند  کوچک اما مردمی راه اندازی کنم اما  شروع این کار برام کمی سخت بود. تصمیم گرفتم با  آورده ای که داشتم در این حوزه و باهمکاری و همفکری همسرم  این شغل را برای نانی حلال و با برکت شروع کنم اما هر بار متوجه شدیم که بضاعت خودمان برای آغاز این کار کافی نبود. به چندین جا برای دریافت اندکی تسهیلات سر زدیم اما به در بسته خوردیم تا اینکه یکی از دوستان مجموعه بسیج سازندگی سپاه و بسیج و تسهیلات اشغالزایی آنها را به ما معرفی کرد. 

این جوان گیلانغربی تصریح کرد: با دریافت 10 میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی و با تلاش و همکاری همسرم توانستیم  مغازه ای کوچک دست و پا کنیم  و اکنون علاوه بر خودم همسرم هم در کنارم مشغول است و خدا را شکر از این وضعیت که به نوعی با دست خالی برای خودم و خانواده ام شغلی دست و پا کرده ام، راضی هستم. 

وی گفت: اکنون ما در سال نزدیک به 30 تن انواع فرآورده و محصولات لبنی و سنتی  با درآمد متغیر15 تا 20 میلیون تومان در سال  تولید می کنیم و در کمال رضایت مشتریان به فروش می رسانیم  و به نوعی در آمد آن را قانع کننده می دانم. 

ملکی که متولد 1361 است، گفت: اگر تلاش و همت باشد  با حداقل امکانات هم می شود لقمه نانی حلال و با برکت  بر سر سفره آورد  و حتی دست جوانی  بیکار را گرفت؛ نباید منتظر باشیم از غیب نانی بر سفره ما بیاید؛ باید از چه کنم چه کنم دست بکشیم و آستین بالا زده و همت مان را بکار بگیریم  تا با خودکفایی  و تولید های خانگی  به اقتصاد منطقه و شهرمان حتی در حد محدود و کوچک کمک کنیم.

 

 

تصاویر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد