فرماندار کرمانشاه:

باید فضا را برای متخلفان در زمینه عرضه مرغ زنده نا امن کنیم

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303251|19:06 - 1396/11/16
نسخه چاپی
باید فضا را برای متخلفان در زمینه عرضه مرغ زنده نا امن کنیم
فرماندار کرمانشاه گفت: باید فضای کرمانشاه را برای متخلفان در زمینه عرضه مرغ زنده نا امن کنیم و تبلیغات وسیعی برای تشویق مردم به خرید کشتار مجاز ایجاد کنیم.

به گزارشامروله،  مسئولین اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با حضور فرماندار تودیع و معارفه شدند.

 نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئول سابق شبکه و مسئول دارو و درمان در زمان تصدی مسئولت اظهار داشت: دامپزشکی متولی سلامت مردم است که این مهم را با حراست سرمایه های دامی در مقابل انواع تهدیدات بیماری ها و و نظارت بر تهیه، تولید، و عرضه انواع فرآورده خام دامی انجام می دهد.

وی یادآور شد: بیش از ۵۰% پتانسیل های تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در شهرستان کرمانشاه هستند که در این زمینه تعامل سازنده  اداره دارو درمان و بخش خصوصی میتواند منجر به افزایش هرچه بیشتر خدمت رسانی مطلوب به دامداران و بهره برداران این حوزه شود.

 پرور شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه را از نظر استراتژیک پراهمیت خواند و افزود: نیمی از فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه انجام می شود و به همین خاطر جایگاه این شبکه از نظر ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ سرمایه های دامی منطقه بسیار با اهمیت است.

 رنجبر فرماندار کرمانشاه در آیین برگزاری مراسم تودیع و معارفه اظهار داشت: جایگاه دامپزشکی به دلیل وسعت  حرزه های عرصه سلامت، بهداشت و... جایگاهی بسیار والا و ارزشمند است.

وی بیان داشت: باید برای جایگاه دامپزشکی ارزش و اهمیت قائل باشیم تا بتوانیم به اهدافی که در عرصه سلامت و زندگی بهتر و مطلوب تر برای انسان ها که هدف ماست دست یابیم.

فرماندار کرمانشاه افزود: اگر در عرصه سلامت و بهداشت تنها به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی نگاه کنیم، قطعا تفکر بیهوده و راه اشتباه را انتخاب کرده ایم و وقتی به حوزه سلامت و بهداشت و درمان توجه داریم در کنار آن باید دامپزشکی را هم ببینیم.

رنجبر خاطرنشان کرد: می بایستی به دامپزشکی بیشتر بها داد و آنرا تقویت کرد و البته این موضوع جزو سیاست های ما هم هست هر چند محدودیت های مالی هم داریم.

وی با بیان اینکه دکتر کرمیان رییس سابق شبکه دامپزشکی کرمانشاه برای رفع خیلی از مشکلات علی رغم وجود تنگناها بسیار تلاش کرد و سختی ها را به جان خرید، گفت: ضمن قدردانی از زحمات دکتر کرمیان برای دکتر غلامی هم آرزوی موفقیت داریم.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: شهرستان کرمانشاه از نظر وسعت سرزمینی ۲۲.۵ درصد مساحت کل استان و بیش از ۵۳ درصد جمعیت کل استان را دارد و مسئولیت های رییس شبکه دامپزشکی شهرستان هم به تبع بسیار وسیع است.

رنجبر اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات ما بحث عرضه مرغ زنده است که باید ضمن ناامن کردن محیط برای متخلفان تبلیغات وسیعی را در سطح شهر برای تشویق مردم به سمت خرید کشتار مجاز ایجاد کنیم.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات دکتر تورج کرمیان به عنوان رییس سابق شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه تقدیر و وی به عنوان سرپرست اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه معرفی گردید و دکتر صیاد غلامی سرپرست سابق شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین به عنوان رییس جدید شبکه دامپزشکی کرمانشاه معارفه شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد