سردار سلامی:

متناسب با تهدیدات ظرفیت سازی کرده ایم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 303260|19:41 - 1396/11/16
نسخه چاپی
متناسب با تهدیدات ظرفیت سازی کرده ایم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما توانستیم متناسب با تهدیدات دشمن ظرفیت سازی کنیم و تمام عرصه های عمل نظامی دشمن را به فضل الهی مسدود کرده ایم.

به گزارشامروله، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد پیروری انقلاب اسلامی که عصر امروز در محل شورای نگهبان برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی چنان عظیم است که از دایره تصور ما به دور است به همین دلیل عظمت آن دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برگرفته از یک اعجاز است، هر کسی که تسلط آمریکا و شوروی را در دوران جنگ سرد مطالعه کنند از درک اینکه چگونه یک ملت توانسته قدرت دو قطبی حاکم بر جهان را بشکنند و یک آینده روشن پیش روی مردم جهان قرار دهد عاجز می شود.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا در طی ۴۰ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازگشت به کشور ایران به کار گرفته است، گفت: شکست آمریکا و سقوط رژیم شاهنشاهی در طول تاریخ حیات سیاسی آمریکا تکرار ناشدنی است و غیر قابل ترمیم و جبران است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها برای مقابله با این انقلاب همه ابزار خود را به کار گرفتند و من معتقدم  خداوند این تقابل را زمینه رشد و تعالی انقلاب اسلامی قرار داد همان گونه که در صدر اسلام عده ای معدود در جنگ بدر توانست بر کفار غلبه کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر استفاده دشمنان انقلاب از همه ظرفیت ها برای مقابله با انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما توانستیم متناسب با تهدیدات دشمن ظرفیت سازی کنیم و به فضل الهی امروز تمام راهکارهای نظامی دشمن بسته شده و تمام عرصه های عمل نظامی دشمن را به فضل الهی مسدود کرده ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی در انتخاب راهکارهای نظامی برای غلبه بر منافع حیاتی دشمن دست برتر را دارد. اما این پایان ماجرا نیست ، رویکردی که دشمن به ملت و انقلاب ما دارد این است که افتخارات به دست آمده و پیشرفت های حاصل شده را با قدرت و هجمه رسانه ای ناچیز اعلام کند.

سردار سلامی با اشاره به تحصیل در زمان رژیم پهلوی گفت: همه تصور ما دانشجویان ایران قبل از انقلاب از ماهواره یک مربع روی یک مدار بر روی یک کاغذ بود ، اما امروز به توان تولید و پرتاب ماهواره رسیده ایم.

وی ادامه داد: اینکه ما بتوانیم با موشکی بالستیک که ۸ برابر سرعت صوت حرکت می کند را پرتاب کنیم که شناورهای متحرک را در دریا با دقت بالا مورد اثابت قرار دهد در حالی که تمام دروازه های علم جهان به روی ما بسته است .چگونه جوانان ما به این فناوری که در آمریکا و روسیه نیست دست یافته اند ، در حوزه هسته ای و دیگر علوم هم پیشرفت به همین شکل است.

سردار سلامی گفت: شرکت های داخلی ما کمپرسورها و موتور نیروگاه را تولید می کنند و دشمن تلاش می کند این افتخارات را پنهان کند و جامعه ما را با دو مفهوم بی اعتمادی و نا امیدی به شکست بکشاند.

جانشین فرمانده کل سپاه راهبرد اصلی دشمن را از مدل انداختن نظام دانست و گفت: آنها تلاش می کنند که بگویند نظام اسلامی موفق نیست تا تبدیل به الگو برای سایر کشورها نشود زیرا این نظام همزمان با مقابله با دشمنان و تحریم در حال رشد و شکوفایی است و این شرایط در هیچ کجای جهان وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: این مشکلات هرگز بزرگتر از مشکلات مردم در کشورهای پیشرفته نیست. یعنی هرگز مشکلات معیشتی مردم ما بزرگتر از مشکلات معیشتی مردم آمریکا نیست. همه ما می دانیم که در اسپانیا ۵۰ درصد جوانان بی کار هستند .

سردار سلامی در ادامه به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب و مسئولان همه در مناطق زلزله زده حضور یافتند که این بی نظیر است اما پشت آن یک عملیات رسانه ای بسیار قوی وجود دارد تا این دستاورد ها را سیاه جلوه دهد.

سردار سلامی گفت: باید دستاورد های انقلاب اسلامی به جوانان معرفی شود ، جوانان را در یابیم و آنها را با توطئه دشمنان آشنا کنیم البته باید بر مشکلات هم غلبه کرد.