رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی:

در دانشگاه رازی به دنبال برنامه ریزی برای احداث یک باغ گیاه شناسی در منطقه غرب هستیم

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303375|10:45 - 1396/11/24
نسخه چاپی
در دانشگاه رازی به دنبال برنامه ریزی برای احداث یک باغ گیاه شناسی در منطقه غرب هستیم
مرصادنیوز: رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی گفت: وجود باغهای گیاه شناسی از ضروریات هر کشوری است و سال‌هاست که در دانشگاه رازی به دنبال برنامه ریزی برای احداث یک باغ گیاه شناسی در منطقه غرب هستیم.

به گزارشامروله،  به نقل از چشم نیوز، دکتر شهاب قاضی ، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در نشستی پیرامون موضوع احداث باغ گیاه شناسی، اظهار داشت: وجود باغهای گیاه شناسی از ضروریات هر کشوری است و سال‌هاست که در دانشگاه رازی به دنبال برنامه ریزی برای احداث یک باغ گیاه شناسی در منطقه غرب هستیم.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی بیان کرد: استانداری برای احداث باغ گیاه شناسی در دانشگاه رازی قول‌هایی داد که متاسفانه عملیاتی نشد اما با پیگیری‌های همکاران ما در گروه منابع طبیعی، پروژه ای تعریف شده و برای شروع کار تلاشهایی در حال انجام است.

دکتر قاضی اظهار داشت: مکاتباتی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع داشتیم و قول‌های مساعدی برای کمک به دانشگاه رازی در این زمینه صورت گرفته است.

وی حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری را از ضروریات هر کشوری دانست و گفت: طی سالیان گذشته با تغییر اقلیم و سوء استفاده در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست، شاهد انقراض تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی به صورت خواسته یا ناخواسته هستیم و این روند با سرعت زیاد در حال پیشروی است و اگر اقدام ضروری صورت نگیرد ممکن است که تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی منقرض شوند.

دکتر قاضی وجود باغ گیاه شناسی برای حفظ گونه‌های گیاهی را ضروری دانست و افزود: احداث باغ گیاه شناسی با هدف حفظ منابع ژنتیک و گونه‌های گیاهی ضروری است و با جدیت دنبال می‌شود تا در بحث اکوتوریسم و پیشبرد وضعیت اقتصادی استان کرمانشاه نیز موثر باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، از آمادگی دانشگاه رازی برای احداث باغ گیاه شناسی خبر داد و گفت: دانشگاه زمین‌های مناسبی را در بزرگراه امام (ره) دارد و می‌تواند این زمین‌ها را برای احداث باغ گیاه‌شناسی در اختیار قرار دهد.

وی با بیان اینکه احداث باغ مدرن گیاه شناسی اقتصاد استان کرمانشاه را متحول خواهد کرد، گفت:در پردیس طاقبستان کار را شروع کردیم و در وسعت ۷ هکتار این قدم برداشته شده و به صورت جنگل کاری، گونه‌های زاگرس کشت می‌شود.

دکتر قاضی در پایان بیان کرد: در آیات قرآن کریم و همچنین روایات و احادیث، تاکیدات بسیاری برای حفظ منابع طبیعی داریم و در قوانین و مقررات کشور و حتی در اصل ۵۰ قانون، حفظ ثروت‌های ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

تصاویر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد