مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه:

فعالیت 40 تیم حمایت‌های روانی در مناطق زلزله‌زده

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303409|08:35 - 1396/11/26
نسخه چاپی
فعالیت 40 تیم حمایت‌های روانی در مناطق زلزله‌زده
مدیر‌عامل هلال احمر استان کرمانشاه گفت:‌ 40 تیم حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی با 563 نفر از 19 استان درمناطق زلزله‌زده استان حضور داشتند.

به گزارشامروله، 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خدمات ارائه شده توسط واحدهای بهداشت و درمان اضطراری در شهرستان‌های زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث‌باباجانی و جوانرود را تا 11 آذرماه به تعداد 18 هزار و ‌974 عنوان کرد و افزود: این خدمات شامل یک‌هزار و 167 مورد فوریت‌های درمانی، 9 هزار و 670 مورد ویزیت پزشکی، 6 هزار و 239 مورد خدمات پرستاری، 810 خدمات زنان و مامایی، 154 مورد بهداشت روان، 91 مورد بهداشت محیط، 609 مورد ارجاع، 169 مورد فیزیو‌تراپی و 65 مورد ارتوپدی‌فنی است.

وی ادامه داد: از مورخه 25 آبان‌ماه تیم‌های BHC(بیمارستان استقرار سریع) جمع‌آوری شده است و با توافق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تیم‌های RDH‌(بهداشت ودرمان اضطراری) در مناطق روستایی در حال فعالیت هستند.

امیریان با اشاره به اهم فعالیت‌های تیم‌های سحر حاضر در هشت شهر زلزله‌زده استان شامل سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، ریجاب، قصرشیرین، کرند‌غرب‌، اسلام‌آباد غرب، ثلاث باباجانی و ازگله و تعداد 287 روستا آسیب‌دیده، اضافه کرد: 40 تیم حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی با 563 نفر از 19 استان در این مناطق حاضر شدند که هم‌اکنون 50 نفر از هشت استان در مناطق حضور دارند.

این مسؤول تعداد خدمت‌گیرندگان تاکنون را 98 هزار و 100 نفر اعلام کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، مذهبی، اجتماعی، حمایت‌های روانی از جمله خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان غرب کشور است.

وی برپایی فضای دوستدار کودک و اجرای برنامه‌های مهیج بازی، نشاط و سرگرمی ویژه کودکان و برپایی ایستگاه نقاشی درمانی و بازی درمانی و حضور شخصیت‌های محبوب کودکان در فضای دوستدار کودک تیم‌های سحر، برگزاری فعالیت‌های­ ورزشی­ از قبیل بازی‌های بومی محلی، طناب‌کشی، مسابقات فوتبال، طناب‌بازی، مچ‌اندازی، دارت، دو و...، همراهی‌"عمو صفا و گیگیلی‌ها" همدانی با تیم سحر، برگزاری جشنی بزرگ با شور و نشاط نوجوانان و کودکان سرپل‌ذهاب و قصر شیرین و همچنین سایر شخصیت­‌های ورزشی، همراهی داوطلبانه خان‌عمو، بازیگر برنامه کودکان تلویزیون با تیم‌های حمایت‌های روانی، فرهنگی و اجتماعی سازمان جوانان، حضور منصوریان قهرمانان ووشو جهان و عضو سازمان جوانان اصفهان در فضای دوستدار کودک مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اجرای طرح‌((یک دقیقه لبخند از ته دل))،نمایش مهربانی در سینما سیار و نمایش انیمیشن کودک، توزیع اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر به کودکان را در قالب برنامه‌های فرهنگی معرفی کرد.

امیریان، اطلاع‌رسانی در زمینه گاز‌گرفتگی و نکات ایمنی در داخل چادر به مردم آسیب‌دیده از زلزله، آموزش اقدامات حین و پس از زلزله به مردم مناطق آسیب‌دیده از زلزله، آموزش نکات ایمنی در استفاده از لوازم گرمایشی، آموزش چادرزنی به جوانان مناطق آسیب‌دیده از زلزله، آموزش بهداشت مادر و کودک و آموزش درسی به دانش‌آموزان را در قالب برنامه‌های آموزشی عنوان کرد.

وی، پاکسازی محیط زیست و جمع‌آوری زباله و آماده‌سازی مدارس در برخی از روستاها، اهدای شیرخشک و شیشه شیر و لوازم بهداشتی نوزادان به مادران و نوزادان نیازمند مناطق آسیب‌دیده از زلزله، آگاه‌سازی خانواده‌ها از بیماری‌های واگیردار، آموزش بهداشت اردوگاه به مردم و ایستگاه کوتاه کردن موی سر را در قالب برنامه‌های بهداشتی اعلام کرد.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، برپایی خیمه‌های نماز سازمان جوانان در مناطق آسیب‌دیده از زلزله
مسطح‌سازی محل اسکان آسیب‌دیدگان زلزله، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کودکان همراه با اهدای جوایز در مناطق زلزله‌زده، آموزش وضو و نماز به کودکان، شعرخوانی و مفاهیم قرآنی را در قالب برنامه‌های مذهبی معرفی کرد.

وی، ارائه مشاوره‌‌‌‌‌‌های فردی، مشاوره گروهی‌(بازگویی و روانشناختی)، برگزاری کارگاه مشاوره ویژه مادران برای رفتار صحیح با کودکان آسیب‌دیده از بحران زلزله، برگزاری­ کارگاه تخصصی­ حمایت‌­های روانی ­و اجتماعی پس از بلایا جبرای مدیران و معلمان اسلام‌­آباد غرب، برگزاری کارگاه تخصصی حمایت روانی در بلایای طبیعی ویژه والدین دانش‌موزان در منطقه زلزله‌زده اسلام‌آباد غرب توسط کارشناسان مشاوره تیم حمایت روانی و اجتماعی جوانان هلال احمر خوزستان را در قالب برنامه‌های حمایت های روانی عنوان کرد.

امیریان، سرکشی از خانواده­‌های داغدار حادثه زلزله‌زده و دلجویی از آنان با حضور رئیس سازمان به همراه تعدادی از  اعضای سازمان در روستاهای دشت‌ذهاب و سرپل‌ذهاب و همچنین حضور در قبرستان سرپل‌ذهاب و دلجویی و همدردی با بازماندگان به مناسبت هفتمین روز درگذشت عزیزانشان، عیادت از مجروحان حادثه زلزله مناطق و تلاش برای تسکین آلام بشری، سرکشی از بازماندگان کشته‌شدگان حادثه زلزله‌زده و دلجویی و حمایت روانی لازم از آنان، مسطح‌سازی محل اسکان آسیب‌دیدگان زلزله، کمک به اهالی روستاهای زلزله‌زده در استقرار چادرهای امدادی، برش و توزیع پلاستیک ویژه حفاظت چادرهای توزیع شده بین زلزله‌زدگان از باران احتمالی در قالب برنامه‌های اجتماعی اعلام کرد.

وی به اقدامات ستادی سازمان داوطلبان اشاره و بیان کرد: روز دوشنبه مورخه 22 آبان‌ماه ساعت هشت صبح ستاد اضطراری سازمان داوطلبان تشکیل شد.

این مسؤول با بیان اینکه 11 اطلاعیه کشوری صادر شد، گفت: نماینده مستقر در سازمان امداد و نجات معرفی شد و با سازمان امداد و نجات و کرمانشاه ارتباط مستمر ویدئو کنفرانس داشتیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پاسخگویی و ساماندهی مشارکت‌های مردمی، اضافه کرد: بیش از 2 هزار تماس مردمی در این مرکز پاسخ داده شد.

امیریان، برپایی چادر جمع‎آوری کمک‌های مردمی ستاد داوطلبان، بازدید از منطقه عملیاتی و ستاد کرمانشاه، ارسال فهرست داوطلبان آماده خدمت به حوزه‎های مربوطه (297 پزشک و پیراپزشک و 514 داوطلب آماده)، معرفی نمایندگان داوطلبان برای ستادهای عملیاتی منطقه، ساماندهی آمار و اطلاعات کمک‎های اهدایی، شیفت‌بندی کارکنان ستاد برای پاسخگویی مستمر، فعال‌سازی سامانه‎های پرداختی از طریق تلفن همراه‌(USSD) و برگزاری جلسات با خیران حقیقی و حقوقی را از جمله اقدامات ستادی سازمان داوطلبان به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‎های مردمی‌(یک‌هزار و 800 ایستگاه)، تفکیک و بسته‌بندی کمک‎های غیرنقدی ‌(بیش از 100 هزار نفر‌ساعت خدمات داوطلبانه) و جمع‌آوری کمک‎های نقدی (410میلیارد ریال کمک‌های نقدی) را در قالب اقدامات استانی عنوان کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد