سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خبر داد:

برگزاری دوره«آموزش شهروندی» در شهرداری کرمانشاه/ارائه ۸۰ رشته

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303425|10:16 - 1396/11/28
نسخه چاپی
برگزاری دوره«آموزش شهروندی» در شهرداری کرمانشاه/ارائه ۸۰ رشته
مرصادنیوز: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی، برای عموم شهروندان کرمانشاهی در فرهنگسراهای این شهر خبر داد.

به گزارشامروله، به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی از آغاز ثبت نام برای شرکت در دوره آموزش شهروندی در شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: ثبت نام و شرکت در کلاس ها در سه فرهنگسرای کوثرواقع در سی متری دوم، جنب پارک درخشان، فرهنگسرای شهر واقع در چهارراه مطهری یا جوانشیر و فرهنگسرای گل نرگس واقع در ابتدای شهرک ژاندارمری، آغاز شده است.

وی با اشاره به تعیین رده های سنی برای ارائه این دوره ها، افزود: دوره های آموزشی در دو بخش آموزش های عمومی و تخصصی ارائه خواهد شد و علاقمندان می توانند با مراجعه به فرهنگسراهای مذکور نسبت به ثبت نام و حضور در کلاسها اقدام کنند.

عبدالمالکی دوره های آموزش عمومی را دارای محوریت آموزش مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی، مهارت های رفتاری و حقوق شهروندی و دوره های آموزش تخصصی را دارای محورهایی چون بسته های کودک و نوجوان، بسته هنر و بسته شهروندی عنوان کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: بسته دوره های آموزش عمومی شامل کلاس هایی چون آموزش روخوانی(فصیح خوانی)، تجوید(صوت و لحن)، سفره آرایی، میوه آرایی، شمع سازی، دسر، خیاطی(نازک دوزی و ضخیم دوزی)، چرم دوزی، کار روی شیشه، هنرهای چوبی(معرق و منبت)، آموزش هفت سین، آینه هندی، طراحی و سیاه قلم، خوشنویسی تحریری، گلهای کریستال، نقاشی روی پارچه، آشپزی(فینگرفود)، آموزش گلهای آپارتمانی، آموزش سبزیکاری در گلدان، قالیبافی و گلیم بافی است.

به گفته وی بسته دوره های آموزش مهارت زندگی(ویژه عموم) نیز مشتمل بر مهارت تشکیل و تحکیم خانواده، مهارت ویژه کودکان، خانواده و دلبستگی بین زوجین، فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه داری، مهارت های انرژی ثبت و راههای مقابله  با خلق منفی خواهد بود.

وی در ادام، ه آموزش حقوق شهروندی و آموزش شهروند الکترونیک را نیز جزو دوره های آموزش عمومی برشمرد.

عبدالمالکی همچنین بسته دوره های آموزش تخصصی را شامل کلاس های نمایشنامه نویسی، تدوین فیلم و مونتاژ، فن عکاسی، داستان نویسی، نقاشی و سیاه قلم، دوره ICDL۲، نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار ۳DMAX، تایپ ۱۰ انگشتی، فن بیان و حسابداری ویژه بازارکار عنوان کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با جهاد دانشگاهی این بخش از آموزش ها با ارائه گواهینامه رسمی انجام خواهد گرفت.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی درمورد دوره های آموزشی کودک و نوجوان نیز گفت: این دوره ها شامل کودک الکترونیک، انیمیشن، رباتیک، نجوم یادگیری و تقویت حافظه، خلاقیت نقاشی، چرتکه و محاسبات ذهنی، شطرنج، روخوانی قرآن، زبان انگلیسی و داستان نویسی است.

وی همچنین مدیریت کنترل استرس، مدیریت احساس هیجان و شیوه برقراری ارتباط مؤثر را جزو بسته دوره های آموزش مهارت زندگی برای کودکان برشمرد.

قائم مقام شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه های در دست طراحی جهت دوره های آموزش مجازی گفت: در تلاش هستیم در این دوره ها با به استفاده از ظرفیت اساتید مطرح کشوری گامی اساسی در ارائه این حوزه از آموزش های شهروندی برداریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد