تردید اداره بازرسی کل پنتاگون نسبت به موفقیت در جنگ افغانستان

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 303431|10:24 - 1396/11/28
نسخه چاپی
تردید اداره بازرسی کل پنتاگون نسبت به موفقیت در جنگ افغانستان
اداره بازرسی کل پنتاگون با انتشار گزارشی اعلام کرد که با وجود حملات هوایی پیاپی آمریکا و هدف قرار دادن مواضع طالبان اما در موفقیت استراتژی ترامپ در افغانستان تردید وجود دارد.

به گزارشامروله، به نقل از آسوشیتدپرس، اداره بازرسی کل پنتاگون با انتشار گزارشی اعلام کرد که هر چند آمریکا ۳۵۰۰ نیروی دیگر به افغانستان فرستاده و حملات هوایی خود را علیه طالبان افزایش داده است اما دولت افغانستان تا اواخر سال ۲۰۱۷ نتوانسته است کنترل خود را بر مناطق بیشتری در این کشور گسترش دهد. از این رو در موفقیت استراتژی ترامپ در افغانستان شک و تردید وجود دارد.

طبق این گزارش، هنوز زود است که در مورد مهمترین راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای افغانستان نظر داد؛ ترامپ در  شهریور ماه سال جاری راهبردی برای افغانستان ارائه کرد که مهمترین هدف آن اعمال فشار بر طالبان برای صلح با دولت کابل است.

گزارش پنتاگون حاکی از آن است که فعلا دشوار است تاثیر این راهبرد را ارزیابی کرد زیرا هنوز اطلاعات لازم درباره این راهبرد از جمله تلفات نظامیان افغانستان، ارائه نشده است.

این گزارش در حالی مطرح می شود که برخلاف تصور، طالبان در زمستان جاری نیز به حملات خویش ادامه داده و جنگ های خونینی بین این گروه و نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان به وقوع پیوسته است.

چندی پیش نیز در یک حمله خونین طالبان در کابل بیش از ۱۰۰ تن جان خود را از دست داد و دهها نفر دیگر  نیز در این حادثه زخمی شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد