فرمانده نیروی انتظامی شهرستان صحنه:

مردم برای تولید امنیت در کنار ناجا باشند

سرویس: شهرستانکد خبر: 303441|08:59 - 1396/11/29
نسخه چاپی
مردم برای تولید امنیت در کنار ناجا باشند
پایگاه خبری امروله : فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از مردم خواست در تولید امنیت به عنوان ارزشمند ترین کالای هر جامعه در کنار فرزندان خود در ناجا باشند.

سرهنگ "بهروز فخری"  در گفتگو باامروله، ضمن تشریح سیاست جنایی به عنوان یک راهبرد روش مند علیه بزه و انحراف؛ سیاست جنایی مشارکتی را به عنوان یک مدل دموکرتیک در این عرصه، اعطا کننده ی نقش و جایگاه به مردم در پاسخ دهی به ناهنجاری ها و حتی گاها جرایم  دانست.    

 

وی ادامه داد: رویکرد جدید قانون گذار در جمهوری اسلامی ایران نیز به این سمت و سوست؛ به گونه ای که برای مثال به موجب تبصره یک ۱ ماده ۴۵ ق آ د ک ۹۲ در جرایم بند الف تا ت ماده ی ۳۰۲ این قانون، چنانچه جرم مشهود باشد عموم مردم داری کلیه اختیارات پلیس اعم از دستگیری و توقیف  مجرم تا حضور ضابطان دادگستری هستند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: البته بر پایه تعالیمی چون امر به معروف و نهی از منکر و آیین های ریش سفیدی و خون بس،   کشور ایران اسلامی از پیشینه ی غنی در این عرصه برخوردار  است.  

 

سرهنگ فخری از عموم مردم شهرستان خواست تا با تکیه بر این پیشینه و اختیارات قانونی اعطایی ضمن پاسخ گویی قانونمند به ناهنجاری و انحرافات با گزارشات شبانه روزی خود به مرکز فوریت های ۱۱۰، زمینه ی پیشگیری و کشف جرایم را فراهم و از اجتماع امن تر برخوردار شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد