نماینده مردم اورامانات در مجلس:

برخوردهای سلیقه ای مدیران بانک ها مشکلاتی را برای مردم مناطق زلزله زده به وجود آورده است/ مدیران بی هنر عزل شوند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 303445|09:50 - 1396/11/29
نسخه چاپی
برخوردهای سلیقه ای مدیران بانک ها مشکلاتی را برای مردم مناطق زلزله زده به وجود آورده است/ مدیران بی هنر عزل شوند
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران بانک‌ها با برخورد سلیقه‌ای خود به دلیل ایجاد شرایط همراه با استرس، مشکلاتی را برای مردم این مناطق به وجود آورده‌اند.

به گزارشامروله، شهاب نادری با یادآوری اینکه مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هنوز با مصائب بسیاری مواجه هستند گفت: بنیاد مسکن و بانک‌ها خود بنای یک زلزله اقتصادی را ایجاد کرده‌اند، چرا که از زمانی که دولت مصوب کرده که به زلزله‌زدگان وام‌هایی اعطا شود، مدیران بانک‌ها با برخورد سلیقه‌ای خود به دلیل ایجاد شرایط همراه با استرس، مشکلاتی را برای مردم این مناطق به وجود آورده‌اند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، در مورد کمبود کانکس‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم زلزله‌زده ادامه داد: قرار بود بنیاد مسکن تعدادی کانکس به مردم این منطقه تحویل دهد و با وجود اینکه که بنیادهای فعال در این منطقه حق‌الزحمه‌ای را برای ساماندهی این بخش دریافت می‌کنند اما در عمل شهر را رها کرده‌اند.

نادری با بیان اینکه رهاسازی نخاله‌ها چهره ناخوشایندی را به شهرهای زلزله‌زده داده که بیانگر ضعف مدیریت در این بخش است، خاطرنشان کرد: ما بعد از مشاهده این صحنه‌ها به مدیران مربوطه تذکر داده‌ایم و امیدواریم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا در پی آن وضعیت شهر به حالت اول خود بازگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته روستاها به دلیل ورود سپاه و بسیج از وضعیت خوبی برخوردار هستند، اما در داخل شهرها مردم از نحوه ارائه خدمات ناراضی هستند و این در حالی است که مقام معظم رهبری تاکید فرموده بودند که باید به وضعیت مردم این مناطق رسیدگی شود.

نادری یادآور شد: متاسفانه برخی از مسئولان مربوطه در شرایطی که مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به دلیل سرما با مشکلات متعددی مواجه هستند بجای اینکه در کنار آنها باشند تا درخواستی مطرح نشود، حاضر نیستند در جهت رفع مشکلات این مناطق اقدام کنند که این موضوع به ضعف مدیریت آنها برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون از استاندار پر تلاش کرمانشاه درخواست می‌کنیم که تمام مدیرانی که هیچ هنری نداشته و بجای رفع مشکلات تنها سنگ‌اندازی می‌کنند را به سرعت عزل کند ،چرا که مردم این مناطق در شرایط کنونی به مدیرانی صاحب ایده احتیاج دارند تا به داد آنها برسند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از نحوه توزیع کانکس ها در شهرهای مناطق زلزله زده اظهار کرد: تاکنون تنها 40 درصد مردم جهت سکونت از کانکس بهره‌مند شده‌اند که آن هم از طریق منابع مالی که خیرین در اختیار قرار داده‌اند صورت گرفته است، و این در حالی است که طی جلساتی که با مسئولان داشتیم قرار شده بود 218 کانکس به مردم زلزله‌زده تحویل داده شود، اما از این تعداد تنها 60 کانکس توزیع شده است، از سوی دیگر بنا بود به برخی افراد بجای کانکس مبلغ 5میلیون تومان پرداخت شود که در نهایت نه این مبلغ و نه کانکس داده شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، تاکید کرد: در شهری که دارای دوازده هزار خانوار است تنها حدود 500 خانوار از کانکس بهره‌مند شده‌اند و چنین شرایطی می‌طلبد که بنیاد مسکن پای کار بیاید و اگر مسئولان این بنیاد می‌خواهند نانی که سر سفره خانواده‌شان می‌برند حلال باشد، باید مطابق با حقوقی که برای مدیریت خود دریافت می‌کنند، کار کنند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد