گزارش

نوروز 97 در کنار دیدنی های شهرستان صحنه / از چشم نیلی صحنه دیدن کنید

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303491|09:27 - 1396/12/02
نسخه چاپی
نوروز 97 در کنار دیدنی های شهرستان صحنه / از چشم نیلی صحنه دیدن کنید
پایگاه خبری امروله : نوروز 97 یک ماه دیگر دامان طبیعت را رنگین می کند. به حیات مرده جان تازه می بخشد و درختان خفته را پس از خوابی طولانی بیدار می کند.

به گزارشامروله،  نوروز 97 یک ماه دیگر دامان طبیعت را رنگین می کند. به حیات مرده جان تازه می بخشد و درختان خفته را پس از خوابی طولانی بیدار می کند. آماده هستید و یا برای عید خود و عزیزانتان برنامه ریزی کرده اید؟ اگر تا کنون هیچ برنامه ای ندارید با من همراه باشید تا شما را آماده سفری به دامان پر مهر طبیعت کنم. طبیعت در بهار دیدنی است و به روح و روان آدمی جلا می دهد. بوی بهار در خیابان ها، کوچه ها و در بین تک تک آدم ها قابل استشمام است. می شنوید؟ بهار در راه است پس عجله کنید. پیشنهاد تازه من برای شما یکی دیگر از زیبایی های بی همتای استانی دیدنی در غربایرانزمین به نامکرمانشاهاست. کرمانشاه در ایام نوروز 97 می تواند به روی شما آغوش باز کند. کافی است کوله بار خود را ببندید و راهی سفر شوید. این زیبایی که از آن اسم بردیم،سراب صحنهکرمانشاه است.

 

صحنه

 

صحنه کرمانشاه

 

 

شهرستان صحنهاز شهرستان های استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهر دارای دو بخش مرکزی و دینور بوده و مرکز آن شهر صحنه بوده که در 50 کیلومتری شهر کرمانشاه و در نزدیکیاستان همدان است. این شهر زیبا و دیدنی از شمال باشهر سنقر، از شرق باکنگاور، از غرب با شهرستان کرمانشاه و از جنوب باشهر هرسینهمسایه است. صحنه دارای باغ های میوه فراوان بوده و منبع اصلی تهیه آب این شهر، سراب صحنه است. این منطقه دارای رودخانه ها و چشمه های بسیاری بوده که آن را به سرزمینی پرآب و حاصل خیز با هوایی معتدل تبدیل کرده است. تاریخچه صحنه مشخص نیست اما در سفرنامه ای از ناصرالدین شاه از صحنه به عنوان روستایی حاصل خیز نام برده شده است. مردم صحنه به کردی و لکی سخن می گویند و بیش تر ساکنان اصلی آن پیرو آیین یارسان هستند و بقیه نیز شیعه می باشند. همچنین این شهر دارای اقلیت های بهایی و یهودی نیز می باشد و معروف ترین شخصیت تاریخی این شهر ابوحنیفه دینوری است که از او در تاریخ ایران زمین یاد شده است. این شهر زیبا دارای جاذبه های گردشگری فراوان است که از جمله آن ها می توان به دخمه در بند صحنه، امامزاده محمود دینور، امامزاده خلیل الله، امامزاده کاظم و قلعه مروان، پل آجری میان راهان، پل نوژی وران اشاره کرد. در نوروز 97 می توان مهمان جاذبه های گردشگری سراب صحنه و دیدنی های سراب صحنه بود.

 

 

شهرستان صحنه دیدنی و زیبا

سرابی دیدنی و تاریخی

 

 

این سراب دیدنی و ماندنی در منطقه ای به نام دربند قرار گرفته است که مملو از درختان سرسبز بوده و تفرجگاه شاهان زیادی بوده است. طبیعت زیبا و بکر آن باعث شده که امکانات تفریحی و اقامتی زیادی در این ناحیه درست شود و گردشگران زیادی را به خود جذب کند. آب دره از چهارچشمه تامین می شود که در آنجا در زمان های دور آبشار کوچکی قرار داشته که خشکسالی آن را به آبشار خشکه معروف  کرده است. آبی که از طریق چهار چشمه تامین می شود، باعث شده که منظره ای تماشایی را پیش رویتان به نمایش بگذارد. آب با فشار زیاد از دل کوه به بیرون می ریزد و شکوهی بی نظیر را نمایش می دهد. اگر در بهار به این منطقه سفری داشته باشید، می توانید شاهد این باشید که  آبشار در اوج زیبایی است. وجود جلبکی سبز رنگ در صخره زیر آبشار رنگ سبز زیبایی را ایجاد کرده که دیدنی است. این سراب زیبا منبعی برای آبیاری زمین های زراعی و باغ های اطراف شده و آن ها را سیراب می کند. این ناحیه دارای درختان خودرو از قبیل گردو، انجیر، گلابی، سماق و سنجد بوده و مناظری بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است که در حال حاضر با امکاناتی که دارد، در فصل تابستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. در نوروز 97 ما شما را به مهمانی دیدنی های سراب صحنه خواهیم برد.

 

 

سرابی دیدنی و تاریخی

گوردخمه ای دیدنی و تاریخی در سراب صحنه برای نوروز 97

یکی از دیدنی های جذاب سراب صحنه کرمانشاه، گور دخمه ای در دل کوهی به نام شوق علی است که مردم محلی نام های مقبره کیکاوس، فرهاد تراش و گور شیرین و فرهاد را بر آن گذاشته اند. این گوردخمه در ارتفاع 50 متری از سطح رودخانه با طول 14 متر و ارتفاع 11 متر و درگاهی رو به جنوب قرار گرفته است. در فضای ایوان مانند دخمه دو ستون جای گرفته که بقایای آن دیده می شود و در اثر شلیک توپ روس ها برای گشودن در ورودی از بین رفته و این امر باعث شده تا حکاکی های سر در ورودی نیز محو گردند. درون دخمه یک فرورفتگی درون سنگ تعبیه شده و دو تابوت در آن جای گرفته است که متعلق به دوران مادها و یا هخامنشیان می باشند. در نوروز 97 مهمان این زیبایی خدادادی باشید.

 

 

 گور شیرین و فرهاد

دست یابی به سراب صحنه کرمانشاه برای نوروز 97

به جهت رسیدن به سراب صحنه باید از جاده کرمانشاه-همدان استفاده کنید. به 55 کیلومتری کرمانشاه که برسید، زیبایی از خلقت خداوند متعال چشمانتان را نوازش می کند. شمال شهر صحنه یکی از خوش آب و هواترین مناطق را در خود جای داده که همان سراب صحنه است. در آنجا رودخانه های متعدد سرزمینی حاصلخیر را پدید آوردند و آن به اصلی ترین منبع آب شهر صحنه تبدیل کرده است. در نوروز 97 به پای آب خنک این سراب بروید و لذت ببرید.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد