نقش همسر خوشحال در زندگی شما

کد خبر: 296821|12:48 - 1395/09/18
نسخه چاپی
 نقش همسر خوشحال در زندگی شما

به گزارشامروله، یکی از مطالعات اخیر نشان می دهد که داشتن همسر شاد و خوش حال، برای سلامتی مفید است. محققان بعد از ارزیابی نهایی به این نتیجه رسیدند که افرادی که دارای همسر شاد هستند، بسیار بیشتر از دیگران اظهار سلامتی می کنند.

  

داشتن همسر شاد و خوشحال می تواند سلامت را تقویت کند. این ارتباط در میان زنان و مردان متاهل، یکسان است و با شادی شخصی خود افراد تفاوت دارد. طبق تحقیقات همسران شاد معمولا حمایت اجتماعی بیشتری را از همسرشان انجام می دهند. آنان حتی بیشتر از دیگران تلاش می کنند تا عادت های سالم مثل ورزش کردن منظم، تغذیه سالم و خواب کافی را در همسرشان ترویج کنند.

 

آسان شدن زندگی با این همسر 

انسانی که شاد است و در مراحل مختلف از زندگی اش شادی را تجربه کرده ، قطعاً از لحاظ سلامت بهتر از دیگران است. جالب است بدانید که داشتن یک همسر شاد میتواند ضامن سلامت شما باشد، چرا که این همسر سالیان طولانی در کنار شماست و شما هم کم کم به سوی شادی می روید، حتی اگر انسان غمگینی باشید. داشتن همسر خوشحال در افزایش عمر زوجین موثر است. به طور کلی زندگی کردن با یک همسر شاد می تواند زندگی را آسان تر کند.

  

رابطه مثبت زناشویی می تواند دست مایه شادی و در غیر این صورت منبع بزرگ رنج و تالم باشد. زندگی زناشویی همراه یا بدون عاطفه مناسب با آن، كامل ترین شكل تصور از بهشت و جهنمی است كه ما در زندگی قادر به ایجاد، به دست آوردن و یا رسیدن به آن هستیم. 

 

تعریف شما از شادی 

همه زوج ها دوست دارند زندگی مشترک شادی با هم داشته باشند، اما باید بدانند که شاد زیستن هم مانند هر امر دیگر اصولی دارد. افراد مختلف و صاحب نظران گوناگون از شادی و شاد زیستن برداشت ها و تعاریف مختلف دارند. مثلا ارسطو می گوید؛ مردم عادی لذت را شادی فرض می كنند، افراد موفق عملكرد خوب را برابر شادی می شمارند و دانشمندان زندگی متفكرانه و جستجوگرانه را معادل شادی می دانند.

 

*راز آدم های خوشحال؟ 

حال در این زندگی مشترک شما جزو كدام دسته از افراد هستید، آیا همیشه از زندگی خود راضی هستید و از تك تك لحظات زندگی تان لذت می برید یا از زندگی لذت نمی برید و آرزو می كنید جای فرد دیگری باشید؟ ثابت شده است که شادترین مردم، مردمی هستند که بیشترین تمرکزشان بر آن چیزی است که انجام میدهند نه آنچه که دارند. این افراد دیدگاه ها و اعتقادات متفاوتی دارند. زندگی مشترک هم اکنون نیازمند مثبت نگری و شادی شماست،پس بهتر است راز آدم های شاد را با هم کشف کنید.

 

راز آدم های خوشحال,یک همسر شاد

راز آدم های شاد را با هم کشف کنید‎

 

مقایسه نمی کنند 

نخستین نكته برای اینكه بتوانید یك فرد مثبت اندیش باشید این است كه هیچ وقت خود را با فرد دیگری مقایسه نكنید. وقتی شما خود را با كسی مقایسه نكنید نسبت به كارها و اعمال خود احساس بهتری خواهید داشت و بیشتر از داشته های تان راضی خواهید بود. وقتی عادت كنید مدام دیگران را بهتر از خودتان بدانید و به این فكر نكنید كه شاید خودتان شایستگی بیشتری داشته باشید، به طور حتم روزبه روز عیب جوتر و تلخ تر خواهید شد. 

 

نكات مثبت دیگران را می بینند 

شاید این جمله به نظرتان خیلی ساده و ابتدایی باشد، اما واقعا به شما توصیه می كنیم كه سعی كنید در هر فردی حداقل یك نكته مثبت پیدا كنید، این امر به شما كمك می كند با دیگران رفتار بهتر و مثبت تری داشته باشید. 

  

بهتر است سعی كنید دنیا را سفید و سیاه نبینید، وقتی همیشه برای مشكلات تان دنبال مقصر باشید، نمی توانید مثبت فكر كنید؛ فقط مسئولیت كارهای خود را قبول كنید نه بیشتر از آن و نه كمتر. هیچ وقت دیگران را سرزنش نكنید اما دلیلی هم ندارد كه بار مشكلات آنها را به دوش بكشید.

 

روابط اجتماعی بهتری دارند 

می توان گفت بعضی افراد به این دلیل همیشه عصبی، تلخ و منفی نگرند كه فكر می كنند ارتباط شان با دنیا قطع است و نمی توانند به خوبی با اطرافیان ارتباط برقرار كنند. این افراد معمولا به راحتی به دیگران اعتماد نمی كنند و در عین حال نمی توانند بفهمند كه چرا دیگران آنها را دوست ندارند.

 

به موفقیت یک نفره فکر نمی کنند 

موفقیت انفرادی با ارزش است. اما دستیابی به چیزی با یک فرد و یا تیم عالی است. نه تنها شما احساس خوبی در مورد خودتان دارید، بلکه شما احساس بزرگی و دلپذیری در مورد افراد دیگر تیم خواهید داشت. همچنین میتوانید یک ارتباط خوبی با این افراد در طول زندگی خود داشته باشید. اگر شما شکست بخورید، با هم شکست خورده اید و این تحمل شکست را آسان تر و حمایت را برای انجام دادن دوباره کار راحت تر می کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد