پایگاه خبری تحلیلی امروله14:59 - 1395/08/02
سرپرست فرمانداری هرسین:

آمار پایه ای ترین ابزار برنامه ریزی برای کشور است

پایگاه خبری امروله : سرپرست فرمانداری هرسین گفت: آمار پایه ای ترین ابزار برنامه ریزی برای کشور است.

به گزارشامروله، امیر شاه آبادی در گفتگو بادیوانگاهدر خصوص وضعیت آمارگیری در شهرستان و روند آن اظهار داشت: سرشماری در تمام دنیا به سمت سرشماری غیر حضوری پیش می رود و برخی از کشورها مانند ژاپن با 55درصد رکوردار آمارگیری غیر حضوری هستند.

 

وی افزود: امسال برای اولین بار و تا روز گذشته آمار سرشماری غیر حضوری در کشور از مرز 33میلیون نفر گذشت و انتظار می رود این میزان تا پایان فرصت در نظر گرفته شده به بالای 40درصد برسد.

 

سرپرست فرمانداری هرسین خاطرنشان کرد: شهرستان هرسین در آغاز سرشماری در سطح استان ر تبه 14را داشت که با کمک اطلاع رسانی های سایت های شهرستانی، نصب پلاکارد، و صدا و سیما و جلسات متعددی که برگزار شد رتبه شهرستان تا اواخر هفته گذشته تا ششم ارتقاء پیدا کرد.

 

شاه آبادی در خصوص مزایای آمارگیری غیر حضوری اظهار داشت: از حسن های این نوع از آمارگیری این است که اولاً- اطلاعات خانوارها دقیق تر و با حوصله تر ثبت می شود و ثانیاً هزینه های دولت و نظام در این آمارگیری ها کاهش می یابد.

 

وی تعداد افراد آمارگیر را در کل شهرستان حدود 28نفر عنوان کرد و افزود: از این میزان حدود 24نفر آمارگیر و 4 نفر کارشناس فنی هستند که با برنامه ریزی های صورت گرفته  در دو بخش مرکزی هرسین و بخش بیستون مستقر شده و کار آمارگیری را انجام می دهند.

 

سرپرست فرمانداری هرسین در پایان با بیان اینکه آمار پایه ای ترین ابزار برنامه ریزی برای کشور است خاطرنشان کرد: این روند تا 28آبانماه ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد آمار دقیقی جمع آوری شود.