پایگاه خبری تحلیلی امروله13:07 - 1396/01/21
آیت الله علما:

سیره امیرالمومنین (ع) اول ارشاد و تذکر به خود بوده است

مرصادنيوز: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: سیره امیر المومنین (ع) اول ارشاد و تذکر به خود بوده است.

به گزارشامروله،  حضرت آیت الله "مصطفی علما" روز دوشنبه در نشست درس اخلاق حوزه علمیه خواهران که بمناسبت زادروز امیرالمومنان حضرت علی (ع)  تشکیل شد ، اظهار داشت: این نکته برای طلبه ها بسیار ضروری است که خود شخص واجبتر از دیگران است برای تذکر و ارشاد دادن.

 

وی افزود: طلبه ها هیچ کتاب و مطلبی را نباید برای مطالعه انتخاب کنند مگر اینکه نیت  اصلاح و پیشرفت خود باشد و  در مرحله بعدی کمک و دستگری از دیگران باشد.

 

آیت الله علما گفت: مگر کسی که چیزی از خود ندارد می تواند به کمک دیگران برود  و این موضوع مانند این است که گدایی به در خانه ی گدایی برود و قطعا برای کمک و ارشاد دیگران باید خود شخص  معنویاتی کسب کرده باشد.

 

وی در ادامه اظهار داشت:  اول چیزی که در قیامت از انسان پرسیده می شود اینست که عمر خود را کجا خرج کرده ای  و این به معنای اینست که در دنیا با چه نیت و اثری در هر موقعیت و مقامی که داشته ای زندگی کرده ای.

 

وی افزود: بابا طاهر می گوید "خوشا آنانکه دائم در نمازند" و این به معنای آن نیست که انسان در طول عمر خود دائم در نماز و روزه باشد بلکه معنای آن اینست که خوشا به حال کسانی که همه اعمال آنها  مصداق عبادت است چرا که  هر قدمی بر میدارند و بهر کاری که می کنند با نیت خدایی و در راه خدا باشد.

آیت الله علما گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم اخلاق  می فرماید که خدایا به من عمر طولانی ده تا زمانی که این عمر در مسیر تو و اطاعت تو خرج می شود و این عمر را از من بگیر هر لحظه که از مسیر تو دور شدم و در راه شیطان قرار گرفتم.

 

وی در پایان اظهار داشت: و رسول خدا (ص) می فرماید خوشا به حال کسی که عمری طولانی با اعمال صالح داشته باشد.