پایگاه خبری تحلیلی امروله12:41 - 1396/01/27
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

معضلات اجتماعی در کرمانشاه بسیار جدی است/ فعالیت ۱۴۰ مددکار

مرصادنيوز: مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مسئله معضل آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه بسیار جدی است و به اقدامات زیربنایی نیاز دارد.

به گزارشامروله، دکتر امید قادری امروز یکشنبه در مراسم جشن مددکار که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه آسیبهای اجتماعی مشکلات عدیده ای در کشور و استان ما وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه آمارهای بالایی در بحث آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: باید با برنامه ریزی منسجم و حرکت جهادی در حل این معضلات فعالیت کنیم.

 

دکتر قادری با اشاره به نقش کلیدی بهزیستی در حل آسیب‌های اجتماعی گفت: دولت هیچ محدودیتی برای سازمانها که درجهت رفع معضلات اجتماعی طرح و برنامه منسجمی داشته باشند، قائل نشده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش مستمری مددجویان گفت: کمک معیشت مددجویان رشدی تا دو و نیم برابری داشته است.

 

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار  جمع آوری معتادان متجاهر در کرمانشاه جمع آوری شده، گفت: بر اساس آمارها شصت درصد سرقت‌های خرد در استان کاهش یافته است.

 

دکتر قادری با اشاره به جدی بودن مسئله آسیبهای اجتماعی در استان کرمانشاه گفت: این معضلات بقدری زیاد است که یک شبه حل نمی‌شود قطعا کاری زیربنایی و درازمدت است.

 

وی با بیان اینکه حرکتهای خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه آغاز شده، گفت: مددکاری جایگاه بسیار مقدسی دارد و نوعی ایثار است و جایگاه ویژه ای در تاریخ بشر دارد.

 

وی امیر المومنین علی علیه السلام را بزرگترین مددکار عالم و الگوی همگان عنوان کرد و افزود: مددکاری شغل ائمه معصومین علیهم السلام است. حضرت علی علیه السلام یاور محرومان و پدری بتمام معنا در دوران خود بوده است.

 

دکتر قادری با اشاره به نقش ویژه مددکاران در بحث مقابله با افسردگی گفت: مددکاران در همه سطوح نقش دارند و مداخله بهنگام دارد.

 

وی با بیان اینکه پتانسیل چند کار بودن در مددکاران وجود دارد، افزود: مددجویان از فقر مالی رنج می‌برند و محرومیت های دیگری نیز دارند و این کار مددکاران بهزیستی را دوچندان می‌کند.

 

دکتر قادری بهزیستی را خانه اصلی مددکاری می‌داند، گفت: ۱۴۰ مددکار در مراکز دولتی و غیردولتی در استان فعالیت می‌کنند

 

وی مشاوره و آماده سازی شغلی، مهارت های زندگی، ارتقا سطح دانش زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان و دختران عشایر تحت پوشش را از جمله خدمات مددکاران در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم در بحث تأمین مالی خرد اعتبار خوبی بگیریم.

 

قادری با اشاره به تلاش برای فعالیت موثرتر در تشکیل گروه های همیار با اعتبارات چند برابری و کمک به فرزندان چندقلو گفت: در بحث توانمندسازی زنان نسبت به دیگر گروه های مددجو بسیار موفق تر بودیم.