پایگاه خبری تحلیلی امروله13:43 - 1396/04/25

تنها رمان احمد عزیزی در آینده نزدیک منتشر می شود

پایگاه خبری امروله ، «شون میلکان» عنوان اولین اثر کردی از احمد عزیزی است که قرار است در آینده نزدیک منتشر شود. همچنین قرار است تنها رمان این شاعر نیز به چاپ برسد.

به گزارشامروله، زینب عزیزی، خواهر زنده‌یاد احمد عزیزی با اعلام این خبر گفت: اولین مجموعه سروده‌های کردی احمد عزیزی قرار است از سوی ناشری در کرمانشاه منتشر شود.

وی به عنوان این اثر اشاره کرد و ادامه داد: «شون میلکان» به معنای بقایای خاکستر و ... چادرنشینان است که هنگام کوچ از آنها باقی می‌ماند و نشان می‌دهد که در این منطقه افرادی زندگی می‌کرده‌اند. خواندن این اثر به دلیل استفاده از واژگان اصیل کردی، برای کردزبان‌ها لذت‌بخش خواهد بود.

عزیزی افزود: حتی به خاطر دارم که برادرم این سروده‌هایی از این کتاب را برای مردم شمیرانات می‌خواند و آنها نیز از شنیدن آن لذت می‌بردند. در مجموع این کتاب حاوی واژگان اصیلی است که موجب عظمت بیشتر زبان کردی می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است تنها رمان از این شاعر نیز به چاپ برسد، گفت: رمان «سرزمین سرمه» تنها رمان عزیزی است که در دهه 70 نوشته است. این اثر با همان زبان ادبی که مخصوص عزیزی است، نوشته شده است.

زنده‌یاد احمد عزیزی پس از 9 سال تحمل بیماری در اسفندماه سال گذشته چشم از جهان فروبست. از او آثار متعددی به یادگار مانده است که از این جمله می‌توان به «کفش‌های مکاشفه» 1367، «شرجی آواز» 1368، «خوابنامه و باغ تناسخ» 1371، «ترجمه زخم» 1370، «باران پروانه» 1371، «رودخانه رؤیا» 1371، "ناودان الماس"، "ترانه‌های ایلیایی"، غزالستان، قوس غزل، «ملکوت تکلم»، «سیل گل سرخ» 1352، روستای فطرت و رؤیای رؤیت اشاره کرد.