پایگاه خبری تحلیلی امروله13:59 - 1396/04/25

فایده های ورزش پیاده روی در سربالایی

پایگاه خبری امروله ، پیاده روی آن هم در سربالایی ها می‌تواند فایده هاي زیادی از جمله حجیم تر شدن ماهیچه هاي ساق پا داشته باشد.

به گزارشامروله، پیاده رویبر روی سر بالایی اضافه بر کالری سوزی باعث افزایش قدرت عضلات نیز میشودوفواید زیادی برایسلامتیدارد. اینورزشکهغالبا درطبیعتانجام می شود بر روحیه نیز تاثیر میگذارد

 

پیاده روی در سر بالایی راهی آسان برای افزایش ضربان قلبوقدرتمند کردن عضلات بدن هست. چهار فایده اصلی اینورزشعبارتنداز:

 

1. کالری سوزی:

پیاده روی در سر بالایی بدن را وارد چالش میکندکهمنجر به کالری سوزی اکثر می شود. بررسی‌ها در دانشگاه هاروالد نشان داده هستکهفردی حدود 77 کیلوگرم وزن دارد با طی کردن یکونیم کیلومتر در 17 ‌دقیقه بر روی سطح صاف 149 کالری می سوزاند در صورتیکهاگر همین کار را بر روی سر بالایی انجام دهد 223 کالری می سوزاند. با افزایش سرعتوافزایش شیب این کالری سوزی اکثر هم میشود.

 

2. افزایش حجم عضلات پاهاوبالاتنه:

هنگامیکهبر روی سربالایی حرکت می‌کنید اکثر وزن بدن خود را به سمت جلو حرکت میدهید. در این حالت عضلات باسنوهمسترینگ اکثر درگیر می شوند. هنگامیکهسر پایینی حرکت می کنیم اکثر عضلات چهارسروزانو کار می کنند. برای اینکه در شب بتوانید تعادل خود را حفظ کنید عضلات بالاتنه درگیر می شوند.

 

3. افزایش تمرکز:

 به گزارش پارس ناز مطالعات انجام شده نشان داده هست وقتی افراد درطبیعتپیاده روی می کنند تمرکز آن ها افزایش می‌یابد. به ‌این‌ ترتیب پیاده روی درطبیعتهم در بدنوهم در ذهن تاثیر گذار هستوکارایی شناختی را بهبود می بخشد.

 

4. افزایش خوشحالی:

این شاید برترین فایده پیاده روی درطبیعتباشد. اینورزشتا حدود زیادیاسترسرا کاهش می دهدوفعالیتمغزدر قسمت کورتکسکهمربوط بهافسردگیا ست را کاهش میدهد. پیاده روی درطبیعتتکرار افکار منفی درمغزرا کمتر می کند.