پایگاه خبری تحلیلی امروله11:33 - 1396/05/03
یک مدرس حوزه علمیه:

ورود علم به قم به برکت حضرت معصومه (ص) است

مرصادنیوز:یک مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه ورود علم به قم به برکت احضرت معصومه (ص) است، گفت: اصلا ورود شیعیان اصلی بعد از ورود حضرت معصومه(س) به قم بوده است.

به گزارشامروله، صدیقه محمدی در گفت و گو با چشم نیوزبا تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه (ع) در کنار پدر بزرگوار خویش از گنجینه علم و معنویت بهره جست و با مفاهیم گسترده ای همچون ایمان و تقوا آشنا شد. از جمله لقب های حضرت معصومه(ع) می توان به طاهره، رشیده، تقیه، رضیه، مرضیه، صدیقه، نساء العالمین، محدثه، عابده و کریمه اهل بیت اشاره کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.

وی با بیان اینکه ورود علم به قم به برکت ایشان است، یادآور شد: اصلا ورود شیعیان اصلی بعد از ورود حضرت معصومه(س) به قم بوده است و در مورد علم و دانش نیز باید بگوییم بعد از حضور حضرت معصومه(س) در قم، در طول تاریخ همیشه این شهر پایگاه علم و دانش بودن و هیچگاه قطع نشده است برخلاف شهرهای دیگر که مرکزیت علمی خود را از دست داده اند که حله، کوفه، بصره و حتی ری از جمله آن است.

مدرس حوزه علمیه  تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی یک انفجار علمی و معنوی در قم به وجود آمد که قم مرکز علمی جهان شد و امروز برکات قم سراسر جهان را فراگرفته است.

 محمدی تاکید کرد: باید جایگاه این شهر شناخته شود همچنانکه در روایات داریم  قم حرم اهل بیت(ع) است و البته همگی از برکات حضرت معصومه(س) است و این جایگاه ویژه دقیقا با احیای تمدن اسلامی به دست ایرانیان مرتبط است و این کار از شهر قم تحقق خواهد یافت.