پایگاه خبری تحلیلی امروله13:29 - 1396/08/23
دبیر اجرایی کنگره راینولوژی عنوان کرد؛

سینوزیت و پولیپ بینی شایع ترین اختلال راینولوژی

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران، گفت: شایع‌ترین اختلال راینولوژی بیماری‌های سینوزیت و پولیپ بینی است.

به گزارشامروله، دکتر نادر اکبری در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران، اظهارداشت: وقتی صحبت از راینولوژی (بینی‌شناسی) می‌شود، به این یاد می‌افتیم، هر آنچه که با بینی و کنار بینی ارتباط داشته باشد، بیماری های بینی و سینوس راینولوژی شناخته می‌شود.

وی گفت: هر آنچه که در رابطه با بیماری‌های بینی و سینوسی است و به سمت چشم گسترش پیدا می‌کند در راینولوژی جای می‌گیرد. در این روش به جای اینکه کاسه سر باز شود از بینی به تومور دسترسی پیدا می‌کنیم که با این کار هم کیفیت بالاتر می‌رود، جای بخیه باقی نمی‌ماند و مناسب‌تر است.

اکبری افزود: باید در نظر داشته باشیم سال‌های اخیر تا حدود زیادی به کشورهای پیشرفته نزدیک شدیم و هم‌چنین مباحث تخصصی و غیرتخصصی در کنگره‌ای که پیش‌رو است و از چند کشور خارجی در آن حضور دارند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به سیستم ناوبری برای درمان گوش، حلق و بینی گفت: از این سیستم در راستای بهبود کیفیت استفاده می‌شود و به دلیل اینکه این اعمال جراحی بسیار حساس هستند، باید از این سیستم استفاده شود.

متخصص گوش و حلق و بینی افزود: ناحیه اعضای سر همگی به هم نزدیک هستند و در عمق سر ما جای گرفته‌اند. تربیت کسانی که بخواهند این جراحی‌ها را انجام دهند بسیار مشکل و سیستم‌های ناوبری هزینه بالایی دارد؛ همچنین سیستم‌های تصویربرداری در راستای این درمان هزینه میلیاردی دارد.

اکبری افزود: ما با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم اما آنچه مشخص است دچار کمبود شدید و بحرانی نیستیم و علاوه بر نیروی انسانی با کمبود مالی مواجه هستیم.

وی گفت: شایع‌ترین اختلال راینولوژی بیماری‌های سینوزیت و پولیپ بینی است که یکی از مهم‌ترین معضلات، در حیطه تومورها همچنین تومورهای هیپوفیز است.

اکبری افزود:‌ کیفیت درمان با پیشرفت راینولوژی بسیار تغییر پیدا کرده است. یعنی هر آنچه بینی را تهدید می‌کند سینوس را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید به فکر این بیماری بود تا مشکل‌ساز نشود.

ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران ۱ تا ۳ آذر ۹۶ با حضور ۱۲ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا و با برگزاری ۲۲ پنل، ۱۲ کارگاه عملی، ۴۰ مقاله بصورت پوستر و بیش از ۱۰۰ سخنرانی در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد.