پایگاه خبری تحلیلی امروله20:58 - 1396/10/18
با حضور بانوان

کارگاه آموزشی «تاب آوری» بانوان در صحنه برگزار شد

پایگاه خبری امروله : کارگاه آموزشی «تاب آوری» با حضور فعالان مدنی و کارشناسان ادارات در سالن جلسات فرمانداری شهرستان صحنه برگزارشد.

به گزارشامروله، کارگاه آموزشی«تاب آوری»در  با حضور فعالان مدنی و کارشناسان ادارات در تالار فرمانداری شهرستان صحنه برگزارشد.

 


این کارگاه آموزشی با تشریح چیستی و چرایی «تاب آوری» و توان افزایی اجتماعی برای کارکنان ادارات مختلف این شهرستان به درخواست فرزادی پور فرماندارشهرستان صحنه آغاز به کار کرد.

 

 

تاب آوری بانوان؛ضامن سلامت خانواده


قبل از این سلسله کارگاهها امور زنان استانداری ۶۰۰۰۰هزار نفر ساعت تاب آوری اجتماعی در کرمانشاه و دو برابر دیگر استانهای کشور اعتبار را جذب نموده است اما فرمانداری این شهرستان با توجه به ضرورت این مقوله خارج از بودجه تعیین شده؛ از دفتر امور بانوان استانداری اقدام به برگزاری این مهم نموده است.

 


با توسعه تاب آوری و تقویت نیروی انسانی می توان از صدمه های ناشی از بروز خسارت های روانی در موقعیت های چالش برانگیز سربلند بیرون آمد و تاب آور شد.

 


محمدرضامقدسی مترجم و موسس خانه تاب آوری در کشور زنان را پایه و قلب خانواده خواند ومفهوم «تاب آوری» را شناسایی فرصت ها و تهدیدها دانست.

 


بهینه سازی شرایط و راههای صیانت در سلامت روان یاری گر و مطمئن ترین راه ردشدن از موانع است و عبور موفقیت آمیز در استرس ها و مصائب با این مهارت امکان پذیر خواهد بود.

 

 

تاب آوری بانوان؛ضامن سلامت خانواده


‌ وی افزود:هرچه زنان؛که منشا اثر تاب آوری هستند توانمندتر شوند تاثیر مثبت این مهارت فردی بر خانواده و در نتیجه اجتماع مشهود خواهد بود.
این تسهیلگر فعال در دفتر معاونت ریاست جمهوری مطالبه« تاب آوری»را که مبتنی بر جامعه محلی و مدنی است را « آموختن » دانست .