پایگاه خبری تحلیلی امروله10:23 - 1396/10/21

چه شیری مناسب مصرف با قهوه است؟

به گزارشامروله، دلیلی هست که چرا کافی‌شاپ‌های حرفه‌ای امکان انتخاب نوع شیر را به شما نمی‌دهند: آنها نمی‌خواهند فرصت خراب کردن طعم آن را پیدا کنید. اکثر ما برای حفظ سلامت به سراغ شیرهای کم چرب می‌رویم در صورتی که این نوع قهوهشیر پرچربمی‌طلبد تا طعم اصلی و کف روی آن دقیقاً حفظ شود. شیر کم‌چرب فقط باعث بد طعم شدن این قهوه می‌شود.

اگر می‌خواهید قهوه‌ای خوش طعم بنوشید بهتر است یا ازشیر پرچرباستفاده کنید یا که قهوه‌تان را به شکل تلخ بنوشید. در این قسمت لیستی برای شما تهیه شده و نشان می‌دهد که برای درست کردن انواع قهوه چه نوع شیری را باید استفاده کنید.

۱. برای درست کردن انواع لاته و کاپوچینو، حتماً از شیر پر چرب استفاده کنید

منظور از پر چرب یعنی ۱۲% چربی. لطفاً به هیچ وجه از شیر ۲ یا ۳ درصد چربی استفاده نکنید که قهوهٔ شما را خراب می‌کند.

۲. یک شیر مخصوص باریساها وجود دارد

رویهٔ این شیر حالت کِرِمی دارد و خیلی سبک هموژنیزه شده است تا پایداری خوبی داشته باشد. به بیان دیگر وقتی می‌خواهید حباب‌های ریزی روی قهوه‌تان تشکیل شود، این شیر عالی است. (همان شیر پرچرب کاله)

۳. استفاده از سرشیر در لاته باعث رقیق شدن آن می‌شود

عین واقعیت است.

۴. در استفاده از قهوه‌های دمی مانند فرانسوی، استفاده از شیر باریستا یا شیر پرچرب بهتر از ساده نوشیدن آن است

اضافه کردن شیر یا کرم به این نوع قهوه‌ها طعم لطیفی به آن می‌بخشد

۵. قهوهٔ شب را باید با کرم میل کرد

به خاطر رنگ تیره و سیاه قهوه، باید کرم اضافه کرد که مزه تلخ آن را کاهش می‌دهد.

۶. بهترین گزینه غیرلبنی کدام است؟

شیر بادام هر چه تازه‌تر باشد، بهتر است و خودتان هم می‌توانید آن را درست کنید. بادام ذاتاً چرب است پس بهترین جایگزین به حساب می‌آید.

۷. آیا می‌توان هر نوع شیری را در قهوه استفاده کرد؟

قطعا می‌شود! دوستان اگر لیوان قهوهٔ شما بهترین مزهٔ ممکن را نداشته باشد، پایان دنیا نیست. بیشتر مصرف قهوه صبح زود اتفاق می‌افتد، زمانی که بدن به سرعت کافئین می‌خواهد، پس هر چه دم دستتان است را استفاده کنید. ولی اکنون که این موارد را خواندید، طرز تهیه یک قهوه خوب و ایده‌آل را یاد گرفته‌اید و این یعنی نصف راه را رفته‌اید.

البته راه‌های جایگزینی هم هست، مثل مصرف نوشیدنی‌های آماده مانند شیرقهوه آماده (لیوانی)، سولاته کارامل ماکیاتو، سولاته کاپوچینو، و سولاته اسپرسو.