پایگاه خبری تحلیلی امروله11:19 - 1396/11/03

سلامت گوارش و پروبیوتیک

به گزارشامروله، تا حالا این سوال برای شما مطرح شده که سلامت گوارش چه تاثیری بر سلامت کلی بدن دارد؟ دستگاه گوارش شما (که اغلب با عنوان روده نام برده می‌شود) یک محیط پیچیده است که بسیاری از وظایف حیاتی بدن را بر عهده دارد. روده کوچک به عنوان محل اصلی هضم آنزیمی مواد غذایی و جذب مواد مغذی عمل می‌کند. از طرفی دیگر هم روده بزرگ یا کولون مقدار زیادی از آب و الکترولیت را جذب می‌کند و به حذف مواد زائد و سایر موادی که مورد استفاده بدن شما قرار نمی‌گیرد، کمک می‌کند. همچنین روده بزرگ مسئول تنظیم سلامت روده است و به ویژه از طریق فلور میکروبی به حفظ عملکرد روده کمک می‌کند. اما بر گردیم به سوالی که در ابتدای مطلب پرسیدیم و آن را کمی باز کنیم.

چرا حفظ تعادل سلامت فلورمیکروبی در روده بسیار مهم است؟

فلور میکروبی روده هر فرد شامل میکرو ارگانیسم‌های مختلف (باکتری‌ها، مخمر‌ها و قارچ‌ها) است که در روده‌ زندگی می‌کنند. وقتی که فلور میکروبی روده تعادل نداشته باشد، ممکن است بر سلامت کلی بدن تاثیر بگذارد. این تعادل ممکن است با قرار گرفتن تحت تاثیر استرس، سن، یائسگی، مصرف دارو، رژیم غذایی نامتعادل یا بیماری حاد و مزمن روده‌ای دچار اختلال میشود.

پروبیوتیک دارای فواید زیادی است و بهتر است آن را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. تحقیقات نشان داده که پروبیوتیک‌ها مزایای خاصی دارند. آن‌ها سلامت روده و سیستم ایمنی را حفظ می‌کنند و به حفظ تعادل میکروبوتاسیون روده کمک می‌کنند. آن‌ها باعث عملکرد مناسب سیستم گوارش می‌شوند و برای سلامت کل بدن مهم هستند.

چگونه به بهبود سلامت گوارش خود کمک کنیم؟

محققان چند روش برای بهبود سلامت گوارش توصیه کرده‌اند:

  1. وعده‌های غذایی‌تان را به چند وعده کوچک‌تر و تعداد بیشتر تقسیم کنید. حواستان باشد که میزان کالری دریافتی‌تان را کم یا زیاد نکنید. حتما توجه کنید که صبحانه برای سلامت بسیار مفید است.پس از صبحانه غافل نشویدو از خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب بپرهیزید.
  2. از غذاهای غنی شده با فیبر مانند میوه، سبزیجات غلات و حبوبات استفاده کنید.
  3. ۳ تا ۵ بار در هفته ماهی بخورید. 
  4. مصرف مواد غذایی با چربی حیوانی و غذاهای سرخ شده و چرب را کاهش دهید.
  5. گوشت‌های کم چرب مانند مرغ و بوقلمون یا تکه‌های کم چرب و بدون استخوان از گوشت گاو یا بره مصرف کنید.
  6. روزانه ۲ لیتر آب آشامیدنی بنوشید. این کار کمک می‌کند مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین، الکل و قند را کاهش دهید.
  7. با عجله غذا نخورید و آهسته و خوب غذا را بجوید.

مصرف روزانه لبنیات تخمیر شده شامل پروبیوتیک‌ها به سلامت گوارش شما کمک می‌کند.

سلامت گوارش و پروبیوتیک

لاکتیویایک نوشیدنی لبنی از شرکت کاله است که حاوی پروبیوتیک است. این محصول به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل و شیوه زندگی سالم، برای تمام اعضای خانواده مناسب و ایمن بوده و محصولی مناسب برای همه افرادی است که می‌خواهند به تنظیم دستگاه گوارش خود کمک کنند یا از طعم یک ماست خوش طعم لذت ببرند. از آنجا که لاکتیویا یک محصول لبنی است هر شخصی که نسبت به شیر آلرژی و یا عدم تحمل لاکتوز دارد بهتر از پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کند.

بیشتر بدانیم:ماست پروبیوتیک لاکتیویا و اهمیت مصرف آن بر گوارش بدن

آیا شما تجربه استفاده کردن از این محصول را داشته‌اید؟ اگر چنین تجربه‌ای دارید، در کامنت‌ها از تجربه‌نتان بگویید.