پایگاه خبری تحلیلی امروله10:05 - 1396/11/04
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب:

تسهیلات اشتغال به مناطق زلزله زده و روستایی سرپل ذهاب اختصاص خواهد یافت

مرصادنیوز: فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: در راستای اجرایی کردن آیین نامه توسعه مناطق روستایی و محروم تسهیلات به مناطق روستایی و زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب اختصاص خواهد یافت.

به گزارشامروله،  به نقل از بازی دراز، اکبر سنجابی در جلسه کارگروه اشتغال در شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: بنا به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و شعارسال "تولید و اشتغال"، دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای اشتغالزایی و تقویت تولیدات داخلی، طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی را با اعطای تسهیلات مربوطه در دستورکار قرارداده است.

وی افزود: به تناسب شرایط اقتصادی، جغرافیایی و دلایل کارشناسی دیگر، تعدادی از طرح های اشتغالزایی در اولویت اعطای وام قرار دارند که جزئیات بیشتر به دستگاه اجرایی و اداره مربوطه اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مبلغ 7 میلیارد و 920 میلیون تومان اعطای تسهیلات در نظرگرفته شده است که درطی مراحل اجرایی سهم شهرستان سرپل ذهاب مشخص خواهد شد.

وی رویکرد جدی دولت را حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع مشکلات سرمایه گذاران این بخش ذکر کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید با تدبیر و چاره اندیشی، موانع پیش روی سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی را رفع کنند تا علاوه بر رونق تولید ، شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف باشیم.

سنجابی در ادامه با تاکید بر لزوم رفع موانع فراروی واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی ، گفت: عمده مشکل واحدهای تولید و صنعتی ، بازسازی واحد تخریب شده در زلزله اخیر و در اختیار گذاشتن سرمایه درگردش است که درصورت رفع این مشکل ، علاوه برجبران خسارات وارده زلزله، این تهدید به فرصت تبدیل شده تا شاهد رشد اشغالزایی در حوزه شهرو روستا نیز باشیم.