پایگاه خبری تحلیلی امروله13:11 - 1396/11/21
امام جمعه اسلام آبادغرب:

پيروزى انقلاب اسلامى در ايران، حادثه مهم و حيرت‌انگيزى براى جهانيان بود/ ۲۲ بهمن متعلق به گروه يا جناح خاصى نيست

مرصادنیوز: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: 22 بهمن يك روز ملى و جشن ملى است، به عبارت ديگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه يا جناح خاصى نيست و آحاد ملت بايد وحدتى را كه در آستانه پيروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.

به گزارشامروله، به نقل ازاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در آستانه قرار گرفتن در سالروز پیروزی انقلاب اظهار کرد: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پيروزى انقلاب اسلامى در ايران، حادثه مهم و حيرت‌انگيزى براى جهانيان بود. اين حادثه بزرگ قرن، از يك‌سو معادلات سياسى استكبار را در ادامه سياست سلطه و تقسيم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى ديگر، يكى از استوارترين رژيم‌هاى وابسته را ريشه‌كن ساخت و در كشور ايران، با اهميتى كه از نظر استراتژيكى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سياسى مردمى عظيم به‌وجود آورد و يك بار ديگر اسلام به‌عنوان قدرت تعيين‌كننده در جهان مطرح شد.

وی افزود: شرايط داخلى و خارجى، اهميت حضور مردم را در راهپيمايى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌كند، اگر تا ديروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطين و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى يمن، عراق، سوريه، مصر، ليبى، تونس، بحرين و... به ماست.به عبارت ديگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترين سرمايه معنوى است. ما هر سال در چنين مناسبت‌هايى شاهد خط و نشان كشيدن‌هاى دشمنان اسلام و كشورهاى غربى هستيم. در شرايط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نياز به وحدت ملى و حركت در مسير انسجام و يكپارچگى بيشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى بايد ديدگاه‌هاى جناحى و گروهى كنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مهری  تصریح کرد: ۲۲ بهمن يك روز ملى و جشن ملى است. به عبارت ديگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه يا جناح خاصى نيست و آحاد ملت بايد وحدتى را كه در آستانه پيروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف ديگر هيچ جناح و طيف خاصى حق ندارد اين مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره كند. ملت در اين روز بايد ياد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را كه به پيروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.اين حركت در شرايط فعلى بايد قوى‌تر و پرشكوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.اين حضور موجب حفظ منافع ملى و تقويت امنيت خواهد شد.

وی افزود: حضور در راهپيمايى ۲۲بهمن تجديد بيعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپيمايى ۲۲بهمن عهد و پيمان خود را با مقام معظم رهبرى تجديد خواهند كرد.مردم با حضور خود در اين راهپيمايى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند. 

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان بايد در اين گردهمايى‌ها بفهمند مردم ايران پس از گذشت ۳۹سال از پيروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ايستاده‌اند. همان‌گونه كه امام سجاد عليه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نيز طى چند روز گذشته دست به حركات و تهديدهايى زدند كه اين امر انسجام و اتحاد بيشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان كشيدن مقام‌هاى غربى و آمريكايى و رژيم صهيونيستى باعث مى‌شود كه مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد اين امر خواهيم بود.

وی افزود: ما بايد از اين فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهيم انقلاب به نسل‌هاى آينده استفاده كنيم لذا حضور فرزندان كوچك خانواده‌ها در كنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پيروزى انقلاب، بهترين تصوير براى نااميد كردن دشمن از نسل‌هاى آينده است.