پایگاه خبری تحلیلی امروله10:42 - 1396/12/09
گزارش خبری

مراسم بزرگداشت هفته امور تربیتی و تکریم تلاشگران این عرصه در صحنه برگزار شد

پایگاه خبری امروله : مراسم بزرگداشت هفته امور تربیتی و تکریم تلاشگران این عرصه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارشامروله، مراسم بزرگداشت هفته امور تربیتی و تکریم تلاشگران این عرصه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صحنه برگزار شد.

 

در این مراسم فرماندار شهرستان صحنه  هفته امور تربیتی  را نماد تجلیل و تقدیر از تلاش های دست اندرکاران امور تربیتی در مدارس عنوان کرد و گفت: تاسیس نهاد امور تربیتی از سوی شهیدان رجایی و باهنر در آموزش و پرورش نشان از اهمیت و جایگاه تربیت دارد.

 

وی با بیان اینکه تربیت یک مفهوم گسترده و وسیع دارد و تربیت اخلاقی، دینی، علمی، تربیت بدنی را از جمله مسائل تربیتی برشمرد که در آموزش و پرورش مورد اهمیت است و افزود: تربیت وظیفه آحاد ملت و همه ی دستگاه ها، رسانه ها، مساجد، خانواده ها و دیگر اقشار است و تنها در آموزش و پرورش خلاصه نمی شود.

 


نورالدین فرزادی پور ضمن تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت دو بال جدا نشدنی آموزش و پرورش هستند که بعد تربیتی آن پررنگ تر است خاطر نشان کرد: تربیت اسلامی در تمام عرصه های تعلم و تربیت ما وجود دارد و هر نظر و نگاه ما به تربیت باید نگاه تربیت اسلامی باشد هماهنگونه که فرهنگ جامعه ی ما فرهنگ دینی و اسلامی است.

 


وی در پایان اظهار داشت: ما باید دانش آموزان را به گونه ای تربیت کنیم که فردی مفید و تاثیر گذار در جامعه باشند چراکه آینده سازان کشور این قشر هستند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش صحنه  هم در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مربیان و مشاوران مدارس در عرصه تربیتی گفت: مقوله تربیت مقوله ی عام است اما نقش والا و برنامه ریزی مربیان پرورشی برکسی پوشیده نیست.

 


اکبر خزایی درباره جایگاه امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: سند تحول به عنوان سند بالا دستی و میثاق ملی در آموزش و پرورش، تربیت دانش آموز مومن و خدای جو را به عنوان محور اصلی فعالیت تعلیم و تربیت تبیین کرده است.

 


وی با اشاره به برخی از فعالیت های پرورشی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که امسال در مدارس اجرا شد مسابقات قرآن و معارف اسلامی بود .

 

خزایی خاطر نشان کرد : گذران مناسب و مطلوب اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان می تواند عامل موثر بر سلامت روانی آن ها باشد زیرا گذران مناسب اوقات فراغت شادابی، سلامت جسمی و روانی در این قشر را در پی دارد و در این راستا کانون های فرهنگی تربیتی براساس مصوبه پانصدو سومین جلسه شورای عالی آموزش وپرورش در تاریخ 30/11/1368 کشور تاسیس شد.