به گزارش مشرق، خراسان در ویژه های خود نوشت:
پيگيري نمايندگان مجلس براي تاسيس شبکه بين المللي معارف اسلامي
تعدادي از نمايندگان فعال مجلس در امور فرهنگي، اخيرا طرحي را گردآوري کرده اند که بر اساس آن، دولت موظف به ارائه تسهيلات لازم براي تاسيس يک شبکه بين المللي معارف اسلامي مي شود. اين نمايندگان، طرح خود را بر اساس بند ۱۴ مصوبه شماره ۵۶۹ شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب ۱۳۸۴ دانسته اند که در اين مصوبه ضرورت راه اندازي يک شبکه بين المللي معارف اسلامي در تراز جهاني به دستگاههاي مربوطه ابلاغ شده بود.
دردسرهاي مشخص شدن عوارض آزادراهها براي دولت
بر اساس بررسي هاي يک نهاد نظارتي، تعيين عوارض آزادراهها توسط دولت داراي سيکل پيچيده و خاصي بوده که حتي در برخي موارد باعث به دردسر افتادن مسئولان دولتي نيز شده است. بر اساس اين گزارش، مرجع وضع عوارض در خصوص آزادراههايي که موضوع قانون احداث پروژه هاي عمراني بخش راه و ترابري از طريق مشارکت بانکها و ساير منابع مالي و پولي کشور مصوب ۱۳۶۶ نيستند، شوراي اقتصاد بوده اما لذا عوارض آزادراههاي ديگر بر اساس يک فرمول خاص تعيين و با تأييد وزير راه و شهرسازي ابلاغ مي شود.
پيگيري نمايندگان مجلس براي تاسيس شبکه بين المللي معارف اسلامي
تعدادي از نمايندگان فعال مجلس در امور فرهنگي، اخيرا طرحي را گردآوري کرده اند که بر اساس آن، دولت موظف به ارائه تسهيلات لازم براي تاسيس يک شبکه بين المللي معارف اسلامي مي شود. اين نمايندگان، طرح خود را بر اساس بند ۱۴ مصوبه شماره ۵۶۹ شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب ۱۳۸۴ دانسته اند که در اين مصوبه ضرورت راه اندازي يک شبکه بين المللي معارف اسلامي در تراز جهاني به دستگاههاي مربوطه ابلاغ شده بود.
دردسرهاي مشخص شدن عوارض آزادراهها براي دولت
بر اساس بررسي هاي يک نهاد نظارتي، تعيين عوارض آزادراهها توسط دولت داراي سيکل پيچيده و خاصي بوده که حتي در برخي موارد باعث به دردسر افتادن مسئولان دولتي نيز شده است. بر اساس اين گزارش، مرجع وضع عوارض در خصوص آزادراههايي که موضوع قانون احداث پروژه هاي عمراني بخش راه و ترابري از طريق مشارکت بانکها و ساير منابع مالي و پولي کشور مصوب ۱۳۶۶ نيستند، شوراي اقتصاد بوده اما لذا عوارض آزادراههاي ديگر بر اساس يک فرمول خاص تعيين و با تأييد وزير راه و شهرسازي ابلاغ مي شود.