به گزارشامروله، فاطمه رجبی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: بازی های رایانه ای به عنوان یک پدیده اجتماعی طی دهه های اخیر مورد استقبال قرار گرفته و از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته اند.
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان کرمانشاه افزود: صنعت بازی های رایانه ای به عنوان یک پدیده جوان و نوظهور و یکی از صنایع موفق در دنیا به شمار می رود که با استقبال چشمگیری مواجه شده است.
وی خاطر نشان کرد: بازی از نیازهای اصلی کودکان به شمار می رود و از این رو می تواند نقش مهمی در ارزش گذاری داشته باشد و این مهم ضرورت توجه به محتواهای بازی های دیجیتال را دو چندان می کند.
رجبی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم برخی خانواده ها به دلیل عدم آگاهی اجازه استفاده از انواع بازی های دیجیتال بدون اطلاع از محتوای مخرب آن را به کودکان می دهند که متاسفانه آثار منفی بسیاری را برای خود خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی کوچک و نیز در دراز مدت بر روی کودکان در پی دارد.
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم نگاه جامعه شناختی به بازی های دیجیتال عنوان کرد: با توجه به آثار مخرب تربیتی برخی بازی های رایانه ای بر کودکان لزوم بومی سازی این بازی ها با توجه هنجارها و فرهنگ جامعه امروز ما بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای تنها متولی بازی های دیجیتال در کشور است از این رو انتظار می رود نظارت جدی تری بر این مقوله صورت گیرد و حمایت های لازم از هنرمندان در عرصه تولید بازی با محتواهای مناسب بر فرهنگ ایرانی صورت گیرد.
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان کرمانشاه تصریح کرد: بازی سفیر عشق که به همت سازمان فضای مجازی بسیج تهیه و اخیرا هم رونمایی شد بزرگترین بازی تاریخی و مذهبی جهان اسلام است که با همت جوانان این مرز و بوم تهیه و تدوین شده است.
وی گفت: ساخت این بازی نشان می دهد ظرفیت ها و زیرساخت های مناسبی در زمینه طراحی بازی های دیجیتال در کشور وجود دارد که باید با حمایت از آن ها زمینه تولیدات بازی های دیجیتال این چنینی را فراهم کرد.