پایگاه خبری تحلیلی امروله11:21 - 1403/06/31

توصیه های پلیس به مناسبت بازگشایی مدارس

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه سرهنگ "وحیدخسروی" به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید توصیه نمود:

به گزارش امروله ،‍ ‍ 

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه سرهنگ "وحیدخسروی" به مناسبت  بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و به منظور ارتقای آگاهی والدین و دانش آموزان و جلوگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی توصیه نمود:

۱- توزیع اقلام ضد فرهنگی، توزیع مواد مخدر و روانگردان به منظور منحرف کردن دانش‌آموزان ایجاد مزاحمت های خیابانی ،بروز تصادفات و رخدادهای ناگوار در مسیرهای تردد از جمله آسیب های اجتماعی است که ممکن است محصلان را تهدید کند.

 

۲- یکی از نکاتی که باید مورد تاکید قرار گیرد این است که به فرزندان خود بیاموزند که با غریبه ها گرم نگیرند.

 

۳-پدرها و مادرها هرگز فرزند خود را به اشیا قیمتی و پول زیاد به مدارس اعزام نکنند و تلفن و آدرس محل سکونت را نیز به فرزندانشان بیاموزند.

 

۴-والدین از سرویسی برای حمل و نقل فرزند خود استفاده کنند که مورد تایید آموزش و پرورش قرار گرفته باشد و حتماً تحقیق لازم در خصوص سلامت عمومی راننده سرویس  و سایر افرادی که با فرزند شما در ارتباط هستند به عمل آور ید.

 

۵- به فرزندان خود خصوصا سال اولی ها نحوه عبور از عرض خیابان و تهدیدات عبور و مرور وتردد موتورسیکلت ها ، انواع خودرو ها را در روزهای اول مدرسه به دانش آموزان آموزش دهیم .

 

۶- از دویدن ،شوخی کردن ، مطالعه و هر گونه بازی در مسیر مدرسه و منزل خصوصا عرض خیابان خودداری نمایند .

 

۷- از پریدن،ورود ناگهانی ،دویدن وعبور از نقاط کور،لابه لای درختان جدا خودداری و از محل های امن و نقاط خط کشی و محل تردد عابرین جهت عبور از عرض خیابانها استفاده کنند .

 

رئیس پلیس شهرستان درپایان مطرح نمودند: از مدیران و والدین می‌خواهیم به توصیه ها و هشدارهای پلیسی توجه کنند و هرگونه مورد مشکوک را در حوزه مسئولیت نیروی انتظامی با پلیس در میان بگذارند تا قبل از آن که فرزندان عزیزمان دچار آسیب شوند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.