براي همه شما ماشينداران عزيز مواقعي پيش آمده كه خواستهايد يك جفت تاير اتومبيل خود را عوض كنيد. سوالي كه پيش مي آيد اين است، تايرهاي نو را بايد كجاي خودرو قرار داد؟ از هر مكانيك يا پنچرگيري سوال كنيد مطمئناً به شما جواب يكساني خواهد داد: جلو خودرو. اما اگر كمي در سايتهاي خارجي جستجو كنيد، با پاسخ كاملاً متفاوتي روبرو ميشويد! شايد يكي از دلايل اينكه نرخ تصادفات در كشور ما اينقدر با دنيا متفاوت است همين عدم آگاهيها باشد. مقاله زير برگرفته از يكي از سايتهاي خودرو خارجي است:
آيا قراردادن تايرهاي با آج بيشتر در محور جلوي خودروهاي با ديفرانسيل جلو خطرناك است؟
هنگامي كه دو تاير خودرو تعويض ميشوند، تايرهاي نو بايستي در عقب خودرو استفاده شوند.
عمق آج در يك تاير بر زماني كه يك تاير شروع به ليز خوردن روي جاده خيس خواهد كرد موثر است.
واقعيت۱: آجهاي تايرهاي جلو معمولاً بيشتر از تاير عقب خورده ميشوند
واقعيت۲: اگر تايرها بعد از هر ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ كيلومتر رانندگي جابجا شوند، آج تايرها تقريباً يكسان خورده خواهد شد.
واقعيت۳: اكثر مردم جابجايي تاير را در هر ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ كيلومتر رانندگي جابجا نميكنند. بنابراين وقتي به تايرهاي ماشينشان نگاه ميكنند، آجهاي تايرهاي جلو از بين رفته درحاليكه تايرهاي عقب هنوز قابل استفاده هستند. لذا معمولاً لازم است كه تايرهاي جلو تعويض شوند.
واقعيت۴: اگر يك جفت از تايرها آج بيشتري از زوج ديگر داشته باشد، زوج با آج كمتر ، نسبت به زوج ديگر با آب كمتري بر روي جاده شروع به لغزيدن خواهد نمود.
واقعيت ۵: اگر جفت تايري كه زودتر شروع به لغزيدن در جاده ميكنند تايرهاي جلو باشد، كنترل وسيله نقليه سادهتر خواهد بود. اول اينكه راننده هنگام شروع سر خوردن، لغزش را در فرمان احساس خواهد نمود، ثانياً واكنش غريزي در برداشتن پا از روي گاز و چرخاندن فرمان در جهت لغزش در بدست آوردن مجدد كنترل موثر خواهد بود. اما اگر تايرهاي عقب خودرو شروع به سر خوردن نمايند، كنترل خودرو به مراتب دشوارتر خواهد بود. تشخيص از كنترل خارج شدن خودرو سخت تر است زيرا در فرمان حس نميشود و روش كنترل خودرو از حالت غيرارادي خارج ميشود (بايد در خلاف جهت سر خوردن فرمان را گرداند).
از اين رو كليه سازندگان تاير توصيه ميكنند كه تايرهاي نو يعني تايرهاي با آج بيشتر بايد در عقب خودرو نصب شوند.
مشكلات:
۱. بسياري از حرفه ايها هنوز بر اين باور هستند كه تايرهاي با آج بيشتر بايد در جلوي يك خودرو با ديفرانسيل جلو قرار بگيرند.
۲. بسياري از حرفه ايها بر اين باورند كه اين مساله بستگي به فصل سال دارد.
۳. بسياري از حرفه ايها از مشتري سوال ميكنند كه تمايل وي چيست. " شما ميل داريد تايرهاي جديد را كجا نصب كنيم؟"
۴. بسياري از حرفه ايها به سادگي تاير با آج فرسوده را از چرخ جلو به عقب انتقال ميدهند حتي اگر تايرها قرار نباشد كه با تاير نو تعويض شوند. پيشگيري: حتماً اصرار كنيد كه تايرهاي نو در عقب نصب شوند.
مسووليت قانوني: اگر يك تصادف ناشي از سرخوردن اتومبيل روي دهد، لازم است كه تايرها توسط يك كارشناس رسمي بررسي شوند و سوابق تعميراتي اتومبيل مورد بازبيني قرار گيرند. اگر تايرهاي نويي خريداري شدهاند و در جلوي خودرو نصب شده باشند، بر اين باوريم كه نصب كننده اين تايرها قانوناً مسوول كليه آسيبهاي وارده خواهد بود.
تايرهاي نو بايد در عقب نصب شوند. برخي باورهاي غلط در تعويض تاير كدامند؟
· خودروهاي با ديفرانسيل جلو: اين يك وضعيت گول زننده است، زيرا طبيعي است كه تصور شود كه چرخهايي كه قدرت را منتقل ميكنند (چرخهاي جلو در خودروهاي با ديفرانسيل جلو) بايستي بهترين تاير را داشته باشند. اين نتيجهگيري طبيعي غلط بوده و دليل اصلي نصب غلط تايرهاي نو در خودروهاي با ديفرانسيل جلو است.
· خودروهاي با دو ديفرانسيل: قاعده همان است. بهترين تايرها بايد در محور عقب نصب شوند.
· تايرهاي يخ شكن: قاعده در اين حالت تايرهاي با آج سالمتر در محور عقب است. اگر شما تايرهاي يخ شكن براي يك خودرو ديفرانسيل جلو لازم داريد براي اينكه محور جلو عمل كشش را انجام ميدهد، لازم است كه هر چهار چرخ را به تاير يخ شكن مجهز كنيد. به توصيه هاي سازندگان در زير مراجعه كنيد.
· بستگي به فصل دارد: اين باور اشتباه با باور نادرست مربوط به خودرو دو ديفرانسيل/تاير يخ شكن مرتبط است. چون بسياري از مردم نگران حركت در شرايط برفي زمستاني هستند، به نظر بحث مربوط به لزوم به بهترين اصطكاك روي محوري كه محرك هست قويترين انگيزه را شامل مي شود. همچنين اگر تايرهايي كه دچار لغزش مي شوند تايرهاي جلو باشند، حتي اگر اين تايرها باشند كه خودرو را به حركت در مي آورند، خطر آن بسيار كمتر از عدم كنترل عقب ماشين است. به اين دليل است كه همه سازندگان تاير مي گويند "بهترين تايرها در محور عقب". اگر لازم است كه روي چرخهاي محرك اصطكاك بيشتر داشته باشيد، چهار تاير نو بخريد.
· ريسك تركيدگي تاير: البته تركيدن تاير عقب بر تاير جلو ارجحتر است اما اگر قرار باشد تركيدن تاير در سرعت اتوبان روي دهد، عمق آج عامل آن نخواهد بود. عامل آن چيزي مانند يك ميخ، يك چاله يا اشياي ديگر خواهد بود. اگر يك ميخ به داخل تاير فرو رود، مهم نيست كه عمق آج تاير ۴/۳۲ يا ۱۴/۳۲ باشد. به علاوه احتمال وقوع كداميك بيشتر است؟ تركيدن تاير يا رانندگي در باران در خارج شهر؟
تعريف: Oversteer: از دست رفتن كنترل چرخهاي عقب به سمت خارج از مسير حركت. Understeer: از دست رفتن كنترل چرخهاي جلو
توصيه سازندگان تاير. آنچه كه سازندگان تاير ميگويند:
· گودير: هنگامي كه يك جفت تاير از همان سايز و ساختار را تعويض ميكنيد، توصيه ميكنيم كه تايرهاي نو را در محور عقب خودرو استفاده كنيد. www.goodyeartires.com
· بريجستون/فايرستون: از راهنماي تعويض: تايرهاي زمستاني بهتر است كه در هر چهار چرخ استفاده شوند. اگر تايرهاي زمستاني در محور جلوي هر خودرويي نصب شوند، بايد بر روي محور عقب هم نصب شوند. هرگز تايرهاي زمستاني را فقط روي محور جلو نصب نكنيد. اين مساله شامل همه خودروهاي شخصي، كاميونتهاي سبك، خودروهاي ديفرانسيل جلو و خودروهاي دو ديفرانسيل ميباشد. www.tiresafety.com
· دانلوپ: وقتي يك جفت تاير از همان نوع و اندازه را بر روي يك خودرو تعويض ميكنيد، توصيه ميكنيم كه آن را روي محور عقب قرار دهيد. www.dunloptire.com
· ميشلن: جفت تاير نو هميشه بايد در عقب استفاده شود. ويديو را ببينيد. www.michelinman.com
· گودريچ: توصيه ميشود كه هر چهار تاير همزمان تعويض شود. اما اگر فقط دو تاير تعويض ميشوند، تايرهاي نو بايد در عقب قرار گيرند. تايرهاي نو با آج عميقتر اصطكاك بهتري با جاده برقرار كرده و تخليه آب را در شرايط خيس بهتر انجام ميدهند. www.bfgoodrichtires.com
· كنتينتال: تايرهاي يخشكن بايد در هر چهار چرخ استفاده شوند. هيچگاه هنگامي كه تايرهاي جلو از نوع راديال هستند، تايرهاي يخشكن غير راديال را در عقب قرار ندهيد مگر زماني كه وسيله نقليه داراي جفت چرخ در عقب باشد. در خودروهاي با محركه ديفرانسيل جلو، توصيه ميشود كه تايرهاي يخشكن يا چهار فصل را بر روي هر چهارچرخ قرار دهيد تا در شرايط زمستاني كنترل مناسب و پايدار داشته باشيد. Continentaltire.custhelp.com
مهم: پيش از تعويض تايرها هميشه به دستورالعمل سازنده خودرو درخصوص محدوديتها و توصيههاي تعويض تاير مراجعه نماييد.
توجه: بدون تايرهايي در محور عقب كه اصطكاكي قابل مقايسه با تايرهاي محور جلو داشته باشند، كنترل خودرو ممكن است دچار اشكالاتي شود. اين مساله ميتواند منجر به ازدست رفتن كنترل خودرو شده و موجب جراحات شديد يا مرگ شود.
نصب اشتباه دو تاير، ادعاهاي حقوقي:
تصادفات ناشي از لغزش يكي از مرگبارترين حوادث جادهاي محسوب ميشود ضمن اينكه ريسك چنين حادثهاي با افزايش سرعت به شدت افزايش مييابد. آسيب به ستون فقرات، جراحات مغزي شديد و ساير عوارض منجر به معلوليت در اين حوادث معمول است. همانگونه كه اشاره شد، بسياري از اين موارد به دليل ايرادات يكي از خودروها يا در نظر گرفتن آسيبديدهترين طرف تصادف به عنوان مقصر، ناديده گرفته ميشوند. بيشتر اين دعاوي به دليل عدم پوشش بيمهاي كافي براي تامين هزينههاي سنگين آسيبديدگي ستون فقرات و جراحات مغزي، دنبال نميشوند.
خطا در بررسي دقيق مسايل مربوط به نصب تاير در تصادفات ناشي از لغزش يا سر خوردن خودرو، اشتباه بزرگي محسوب ميشود. همانگونه كه در اين صفحات بيان شده، توصيه همه توليدكنندگان بيان كننده لزوم نصب تايرهاي نو در محور عقب خودرو است. اگر تايرهاي نو روي محور جلو نصب شوند، فروشندگان يا نصبكنندگان اين تايرها بطور واضحي مقصر حادثه به شمار ميروند. واقعيت كاري كه بايد انجام شود آنچنان آشكار است كه دفاع در چنين دعاويي كاملاً سهل خواهد بود.
با وجوديكه جامعه حقوقي به تازگي در حال آشنا شدن با مسووليتهاي كيفري چنين اشكالاتي است، تاكنون چندين رسيدگي قضايي بزرگ عليه نصبكنندگان انجام شده است.
دريك پرونده محرمانه در ايالت كاليفرنيا، فرد شاكي كنترل خودرو را در يك چاله آب از دست داد و اين حادثه موجب چپ شدن خودرو شاكي شد. باوجوديكه همه تايرهاي خودرو شاكي آج يكساني داشتند، متهم دو تاير نو را كمي قبل از حادثه به شاكي فروخته و در جلو خودرو نصب كرده بود. اين مساله تخطي از دستورالعمل شركت متهم به شمار آمد. اين پرونده با ۵/۸ ميليون دلار حل و فصل گرديد.
در يك پرونده عليه كاستكو و جنرال موتورز كه طرفين با ۱۰ ميليون دلار به توافق رسيدند، كاستكو دو تاير نو ميشلين را در جلو نصب كرده بود و نماينده فروش جنرال موتورز تايرها را قبل از حادثه بازديد كرده بود ولي متوجه نصب اشتباه نشد يا اينكه آگاهي از توصيه توليدكننده نداشت.
براي پيروزي در يك دعواي حقوقي، ضروري است كه تايرها درحاليكه خودرو هنوز در دسترس است بررسي شوند بنابراين سرعت عمل ضروري است. اگر تايرهاي نو در جلو خودرو و نه عقب آن نصب شده باشند، يك دعوي حقوقي مطمئن و ساده امكانپذير است.
منبع: www.ajforeignauto.com
آيا قراردادن تايرهاي با آج بيشتر در محور جلوي خودروهاي با ديفرانسيل جلو خطرناك است؟
هنگامي كه دو تاير خودرو تعويض ميشوند، تايرهاي نو بايستي در عقب خودرو استفاده شوند.
عمق آج در يك تاير بر زماني كه يك تاير شروع به ليز خوردن روي جاده خيس خواهد كرد موثر است.
واقعيت۱: آجهاي تايرهاي جلو معمولاً بيشتر از تاير عقب خورده ميشوند
واقعيت۲: اگر تايرها بعد از هر ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ كيلومتر رانندگي جابجا شوند، آج تايرها تقريباً يكسان خورده خواهد شد.
واقعيت۳: اكثر مردم جابجايي تاير را در هر ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ كيلومتر رانندگي جابجا نميكنند. بنابراين وقتي به تايرهاي ماشينشان نگاه ميكنند، آجهاي تايرهاي جلو از بين رفته درحاليكه تايرهاي عقب هنوز قابل استفاده هستند. لذا معمولاً لازم است كه تايرهاي جلو تعويض شوند.
واقعيت۴: اگر يك جفت از تايرها آج بيشتري از زوج ديگر داشته باشد، زوج با آج كمتر ، نسبت به زوج ديگر با آب كمتري بر روي جاده شروع به لغزيدن خواهد نمود.
واقعيت ۵: اگر جفت تايري كه زودتر شروع به لغزيدن در جاده ميكنند تايرهاي جلو باشد، كنترل وسيله نقليه سادهتر خواهد بود. اول اينكه راننده هنگام شروع سر خوردن، لغزش را در فرمان احساس خواهد نمود، ثانياً واكنش غريزي در برداشتن پا از روي گاز و چرخاندن فرمان در جهت لغزش در بدست آوردن مجدد كنترل موثر خواهد بود. اما اگر تايرهاي عقب خودرو شروع به سر خوردن نمايند، كنترل خودرو به مراتب دشوارتر خواهد بود. تشخيص از كنترل خارج شدن خودرو سخت تر است زيرا در فرمان حس نميشود و روش كنترل خودرو از حالت غيرارادي خارج ميشود (بايد در خلاف جهت سر خوردن فرمان را گرداند).
از اين رو كليه سازندگان تاير توصيه ميكنند كه تايرهاي نو يعني تايرهاي با آج بيشتر بايد در عقب خودرو نصب شوند.
مشكلات:
۱. بسياري از حرفه ايها هنوز بر اين باور هستند كه تايرهاي با آج بيشتر بايد در جلوي يك خودرو با ديفرانسيل جلو قرار بگيرند.
۲. بسياري از حرفه ايها بر اين باورند كه اين مساله بستگي به فصل سال دارد.
۳. بسياري از حرفه ايها از مشتري سوال ميكنند كه تمايل وي چيست. " شما ميل داريد تايرهاي جديد را كجا نصب كنيم؟"
۴. بسياري از حرفه ايها به سادگي تاير با آج فرسوده را از چرخ جلو به عقب انتقال ميدهند حتي اگر تايرها قرار نباشد كه با تاير نو تعويض شوند. پيشگيري: حتماً اصرار كنيد كه تايرهاي نو در عقب نصب شوند.
مسووليت قانوني: اگر يك تصادف ناشي از سرخوردن اتومبيل روي دهد، لازم است كه تايرها توسط يك كارشناس رسمي بررسي شوند و سوابق تعميراتي اتومبيل مورد بازبيني قرار گيرند. اگر تايرهاي نويي خريداري شدهاند و در جلوي خودرو نصب شده باشند، بر اين باوريم كه نصب كننده اين تايرها قانوناً مسوول كليه آسيبهاي وارده خواهد بود.
تايرهاي نو بايد در عقب نصب شوند. برخي باورهاي غلط در تعويض تاير كدامند؟
· خودروهاي با ديفرانسيل جلو: اين يك وضعيت گول زننده است، زيرا طبيعي است كه تصور شود كه چرخهايي كه قدرت را منتقل ميكنند (چرخهاي جلو در خودروهاي با ديفرانسيل جلو) بايستي بهترين تاير را داشته باشند. اين نتيجهگيري طبيعي غلط بوده و دليل اصلي نصب غلط تايرهاي نو در خودروهاي با ديفرانسيل جلو است.
· خودروهاي با دو ديفرانسيل: قاعده همان است. بهترين تايرها بايد در محور عقب نصب شوند.
· تايرهاي يخ شكن: قاعده در اين حالت تايرهاي با آج سالمتر در محور عقب است. اگر شما تايرهاي يخ شكن براي يك خودرو ديفرانسيل جلو لازم داريد براي اينكه محور جلو عمل كشش را انجام ميدهد، لازم است كه هر چهار چرخ را به تاير يخ شكن مجهز كنيد. به توصيه هاي سازندگان در زير مراجعه كنيد.
· بستگي به فصل دارد: اين باور اشتباه با باور نادرست مربوط به خودرو دو ديفرانسيل/تاير يخ شكن مرتبط است. چون بسياري از مردم نگران حركت در شرايط برفي زمستاني هستند، به نظر بحث مربوط به لزوم به بهترين اصطكاك روي محوري كه محرك هست قويترين انگيزه را شامل مي شود. همچنين اگر تايرهايي كه دچار لغزش مي شوند تايرهاي جلو باشند، حتي اگر اين تايرها باشند كه خودرو را به حركت در مي آورند، خطر آن بسيار كمتر از عدم كنترل عقب ماشين است. به اين دليل است كه همه سازندگان تاير مي گويند "بهترين تايرها در محور عقب". اگر لازم است كه روي چرخهاي محرك اصطكاك بيشتر داشته باشيد، چهار تاير نو بخريد.
· ريسك تركيدگي تاير: البته تركيدن تاير عقب بر تاير جلو ارجحتر است اما اگر قرار باشد تركيدن تاير در سرعت اتوبان روي دهد، عمق آج عامل آن نخواهد بود. عامل آن چيزي مانند يك ميخ، يك چاله يا اشياي ديگر خواهد بود. اگر يك ميخ به داخل تاير فرو رود، مهم نيست كه عمق آج تاير ۴/۳۲ يا ۱۴/۳۲ باشد. به علاوه احتمال وقوع كداميك بيشتر است؟ تركيدن تاير يا رانندگي در باران در خارج شهر؟
تعريف: Oversteer: از دست رفتن كنترل چرخهاي عقب به سمت خارج از مسير حركت. Understeer: از دست رفتن كنترل چرخهاي جلو
توصيه سازندگان تاير. آنچه كه سازندگان تاير ميگويند:
· گودير: هنگامي كه يك جفت تاير از همان سايز و ساختار را تعويض ميكنيد، توصيه ميكنيم كه تايرهاي نو را در محور عقب خودرو استفاده كنيد. www.goodyeartires.com
· بريجستون/فايرستون: از راهنماي تعويض: تايرهاي زمستاني بهتر است كه در هر چهار چرخ استفاده شوند. اگر تايرهاي زمستاني در محور جلوي هر خودرويي نصب شوند، بايد بر روي محور عقب هم نصب شوند. هرگز تايرهاي زمستاني را فقط روي محور جلو نصب نكنيد. اين مساله شامل همه خودروهاي شخصي، كاميونتهاي سبك، خودروهاي ديفرانسيل جلو و خودروهاي دو ديفرانسيل ميباشد. www.tiresafety.com
· دانلوپ: وقتي يك جفت تاير از همان نوع و اندازه را بر روي يك خودرو تعويض ميكنيد، توصيه ميكنيم كه آن را روي محور عقب قرار دهيد. www.dunloptire.com
· ميشلن: جفت تاير نو هميشه بايد در عقب استفاده شود. ويديو را ببينيد. www.michelinman.com
· گودريچ: توصيه ميشود كه هر چهار تاير همزمان تعويض شود. اما اگر فقط دو تاير تعويض ميشوند، تايرهاي نو بايد در عقب قرار گيرند. تايرهاي نو با آج عميقتر اصطكاك بهتري با جاده برقرار كرده و تخليه آب را در شرايط خيس بهتر انجام ميدهند. www.bfgoodrichtires.com
· كنتينتال: تايرهاي يخشكن بايد در هر چهار چرخ استفاده شوند. هيچگاه هنگامي كه تايرهاي جلو از نوع راديال هستند، تايرهاي يخشكن غير راديال را در عقب قرار ندهيد مگر زماني كه وسيله نقليه داراي جفت چرخ در عقب باشد. در خودروهاي با محركه ديفرانسيل جلو، توصيه ميشود كه تايرهاي يخشكن يا چهار فصل را بر روي هر چهارچرخ قرار دهيد تا در شرايط زمستاني كنترل مناسب و پايدار داشته باشيد. Continentaltire.custhelp.com
مهم: پيش از تعويض تايرها هميشه به دستورالعمل سازنده خودرو درخصوص محدوديتها و توصيههاي تعويض تاير مراجعه نماييد.
توجه: بدون تايرهايي در محور عقب كه اصطكاكي قابل مقايسه با تايرهاي محور جلو داشته باشند، كنترل خودرو ممكن است دچار اشكالاتي شود. اين مساله ميتواند منجر به ازدست رفتن كنترل خودرو شده و موجب جراحات شديد يا مرگ شود.
نصب اشتباه دو تاير، ادعاهاي حقوقي:
تصادفات ناشي از لغزش يكي از مرگبارترين حوادث جادهاي محسوب ميشود ضمن اينكه ريسك چنين حادثهاي با افزايش سرعت به شدت افزايش مييابد. آسيب به ستون فقرات، جراحات مغزي شديد و ساير عوارض منجر به معلوليت در اين حوادث معمول است. همانگونه كه اشاره شد، بسياري از اين موارد به دليل ايرادات يكي از خودروها يا در نظر گرفتن آسيبديدهترين طرف تصادف به عنوان مقصر، ناديده گرفته ميشوند. بيشتر اين دعاوي به دليل عدم پوشش بيمهاي كافي براي تامين هزينههاي سنگين آسيبديدگي ستون فقرات و جراحات مغزي، دنبال نميشوند.
خطا در بررسي دقيق مسايل مربوط به نصب تاير در تصادفات ناشي از لغزش يا سر خوردن خودرو، اشتباه بزرگي محسوب ميشود. همانگونه كه در اين صفحات بيان شده، توصيه همه توليدكنندگان بيان كننده لزوم نصب تايرهاي نو در محور عقب خودرو است. اگر تايرهاي نو روي محور جلو نصب شوند، فروشندگان يا نصبكنندگان اين تايرها بطور واضحي مقصر حادثه به شمار ميروند. واقعيت كاري كه بايد انجام شود آنچنان آشكار است كه دفاع در چنين دعاويي كاملاً سهل خواهد بود.
با وجوديكه جامعه حقوقي به تازگي در حال آشنا شدن با مسووليتهاي كيفري چنين اشكالاتي است، تاكنون چندين رسيدگي قضايي بزرگ عليه نصبكنندگان انجام شده است.
دريك پرونده محرمانه در ايالت كاليفرنيا، فرد شاكي كنترل خودرو را در يك چاله آب از دست داد و اين حادثه موجب چپ شدن خودرو شاكي شد. باوجوديكه همه تايرهاي خودرو شاكي آج يكساني داشتند، متهم دو تاير نو را كمي قبل از حادثه به شاكي فروخته و در جلو خودرو نصب كرده بود. اين مساله تخطي از دستورالعمل شركت متهم به شمار آمد. اين پرونده با ۵/۸ ميليون دلار حل و فصل گرديد.
در يك پرونده عليه كاستكو و جنرال موتورز كه طرفين با ۱۰ ميليون دلار به توافق رسيدند، كاستكو دو تاير نو ميشلين را در جلو نصب كرده بود و نماينده فروش جنرال موتورز تايرها را قبل از حادثه بازديد كرده بود ولي متوجه نصب اشتباه نشد يا اينكه آگاهي از توصيه توليدكننده نداشت.
براي پيروزي در يك دعواي حقوقي، ضروري است كه تايرها درحاليكه خودرو هنوز در دسترس است بررسي شوند بنابراين سرعت عمل ضروري است. اگر تايرهاي نو در جلو خودرو و نه عقب آن نصب شده باشند، يك دعوي حقوقي مطمئن و ساده امكانپذير است.
منبع: www.ajforeignauto.com