تمام مدارس کرمانشاه هوشمندسازی می‌شود

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283984|11:01 - 1394/02/19
نسخه چاپی
تمام مدارس کرمانشاه هوشمندسازی می‌شود

به گزارشامروله،سلیمان محبی گفت: تمام مدارس استان براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طی چهار مرحله هوشمندسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه 320 هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: این دانش‌آموزان در 14 هزار و 400 کلاس درس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 2 هزار و 100 کلاس درس در استان هوشمندسازی شده است.

محبی با اشاره به اینکه طی سه سال آینده براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تمامی کلاس‌های درس استان هوشمند می‌شود، گفت: برای هوشمندسازی هر کلاس درس به اعتباری بالغ بر 30 میلیون ریال نیاز است.

وی ادامه داد: برای هوشمندسازی تمام مدارس استان به اعتباری حدود 360 میلیارد ریال نیازمندیم که امیدواریم با حمایت وزارت آموزش و پرورش و کمک خیران محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با قدردانی از کمک‌های خیران مدرسه‌ساز استان یادآور شد: سال گذشته بالغ بر 70 میلیارد ریال از سوی خیران به آموزش و پرورش استان کمک شده است.

محبی توجه به هوشمند شدن مدارس با اهداف مختلف آموزشی و همچنین آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با دنیای فناوری اطلاعات و آماده کردن آنان برای فعالیت در عصر تکنولوژی را نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه دانست.

وی خارج شدن دانش‌آموزان از فضای حفظ کردن صرف دروس و تغییر این وضعیت به یادگیری همراه با پرورش خلاقیت را از مهم‌ترین اهداف هوشمندسازی مدارس عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: پژوهش‌محوری و آشنایی با تکنولوژی‌های نوین از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

محبی مهم‌ترین دغدغه‌ نظام آموزش و پرورش هر کشوری را ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی سرمایه‌های فکری و تربیت نیروی انسانی ماهر و خلاق برشمرد و گفت: دانش‌آموزان باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و مشارکت فعال و سازنده‌‌ را بیاموزند.

وی مدرسه را از اصلی‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه دانست و گفت: در مدارس‌ هوشمند فرایندهای یاددهی و یادگیری تقویت شده است و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای ‏مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی فراهم می‌شود.