بازسازی و ارتقای ۱۰۰ سایت نسل دو تلفن همراه در کرمانشاه طی سال ۹۴

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283990|11:44 - 1394/02/19
نسخه چاپی
بازسازی و ارتقای ۱۰۰ سایت نسل دو تلفن همراه در کرمانشاه طی سال ۹۴

به گزارشامروله، ناصر یوسف پور در نشست با فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمانشاه که شامگاه جمعه در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: شرکت همراه اول ۳۲ شهرستان و ۲۱۰۰ روستای استان کرمانشاه را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش این شبکه بوده و  ۷۵۸ کیلومتر از جاده های استان کرمانشاه نیز تحت پوشش ارتباطات سیار قرار دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، از وجود یک میلیون و ۶۶۰ هزار مشترک دائمی و اعتباری همراه اول در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: ضریب نفوذ شبکه همراه اول در استان ۸۳ درصد است و ۴۳۵ سایت نیز به این منظور استان را پوشش می دهد.

وی تعداد سایت های افزایش یافته در سال ۹۲ را ۹ سایت اعلام کرد و افزود: در سال ۹۳ تعداد ۷۰ سایت به سایت های موجود اضافه و ۲۰۰ سایت از سایت های موجود را بازسازی کنیم که در مجموع حدود ۵۰ درصد سایت های استان بازسازی شدند.

یوسف پور،به برنامه این شرکت در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: در نظر داریم که ۱۰۰ سایت قدیمی نسل دو را طی امسال بازسازی کنیم و ۶۳ سایت نسل سه را  نیز در شهر های کرمانشاه و سرپل ذهاب پیاده کنیم.

وی افزود: هشت سایت نسل ۴ را در عملکرد سال ۹۳ داریم و در برنامه داریم که در سال ۹۴ علاوه بر کرمانشاه و سرپل ذهاب در اسلام اباد غرب، هرسین، جوانرود، کنگاور، روانسر برنامه داریم که این شهرها را تحت پوشش نسل ۳ تلفن همراه قرار دهیم.

وی از سرمایه گذاری ۵۶ میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران برای ارائه خدمات تلفن همراه نسل سه و چهار در کرمانشاه طی سال ۹۳ خبرداد .

یوسف پور گفت: در برنامه سال ۹۴ سعی داریم ۸۶ سایت نسل دو را به سه ارتقا و ۱۱ سایت را نیز نوسازی کنیم.

وی افزود:  امیدواریم سرمایه گذاری هایی که حدود ۱۴ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان برای راه اندازی نسل سه و چهار در استان انجام شده تا پایان سال نتیجه دهد.

 چنانچه سایتBTSکافی نصب نشود تشعشع افزایش یافته و به ضرر مردم است 

مدیرعامل شرکت همراه اول بزرگترین مشکل این شرکت را تملک در کرمانشاه عنوان کرد که مشکلات عدیده ای برای نصب سایت هایbtsایجاد کرده است.

یوسف پور تصریح کرد: چنانچه این سایت ها برای نصبBTSکم باشد سایت های فعلی مجبورند سیگنال بیشتری را تشعشع کنند که این سیگنال بیشتر به معنای ضرر بیشتر برای مردم استان است و امیدواریم که فرهنگ سازی در این مورد انجام شده تا شبکه ارتباطی استان تقویت شود